Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRehab, rehab, rehab
You need to log in to create posts and topics.

Näe, skidor har jag inte använt, än mindre ägt, sen jag var pre-pubertal.

Men skridskor, det är grejer det. Jag ska kolla hur tjock isen är i Bredsand, där jag har för mig att kommunen brukar ploga av en ganska stor bana. Jag har iofs inte åkt skridskor

Hade det gått att dra ut stela, ömma och lite förvånade muskler med några timmars mellanrum -- stretchat, knådat, böjt och sträckt och på så vis mjukat upp stumheten efter de nya skorna?

Kanske det inte var träningen med nya skor och lite ovana rörelser,

Sitter sjalv just nu med en (gissad) stressfraktur (skenbenet, strax ovanfor ankeln) och med tanke pa de andra inlaggen har i traden har jag kanske raknat med en alldeles for snabb aterkomst till lopningen.
Ni som har haft liknande skador, hur lang tid t

Pierre Nyqvist skrev: "Sitter sjalv just nu med en (gissad) stressfraktur...."

Tråkigt. Stressfraktur, hur känns det? Jag har nämligen ont precis där du beskriver. Smärta upphör så fort belastning upphör. Har hållit på ett par månader nu.

Arrak: Ser att du sprang igår. Det verkar oklokt. Har du knarr i senan? Det kan vara överansträngd Tibialis Anterior. Det vore isåfall bättre att gipsa än att försöka träna bort. Hursomhelst ansträng inte.

Klokhet är man inte förbannad med, nej.

Men det är inget knarr eller har nåt med senor att göra(tror jag). Det sitter på insida skenben 10-12cm upp från fotknölen. Det går att springa med smärta--till en viss gräns--och det går även att springa så att sm

Gör nåt ordentligt åt det här och börja sedan träna löpning försiktigt. Du verkar ju ha haft det här ganska länge. Besök nån som vet.

Jag har också nåt liknande som det Pierre och Arrak beskriver. Smärtan sitter i skenbenet på insida ben, från fotknölen ca 5 cm uppåt. Det känns liksom i själva benet.

Besvären började förra veckan. Det värker inte då benet är stilla, men så fort som fot

Arrakk N>> Låter som benhinnorna. Muskeln har vuxit för fort i jämförelse med hinnan som sitter runt den. När du anstränger muskeln så skaver hinnan mot muskeln och du får ont i form av små inflammationer vid skenbenet. Håll uppe med löpningen ett tag (3-

Tack för era svar. Nu blir det mer skidåkning ett tag och ryggsmärtor istället. Motionscykel, som är alternativet, har jag för klent psyke för.