Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej hej!

Jag drabbades av, vad jag och min sjukgymnast utgår ifrån är, löparknä för några år sedan. Efter några olika sjukgymnaster med bl.a. sportmassage som behandling (utan framgång) har jag nu i ca 3 månader styrketränat benen med olika övningar för

Stretching.

Har haft problem på utsidan av knät. Lösning: stretchade baken och baklår.
Har haft problem på insidan av knät och under det. Lösning: Stretchade framlår och försökte motverka min pronation (insidan av knät)

Streching både efter och försik

Jag har också stretchat bort ett begynnande löparknä enl beskrivning ovan. Under ca en vecka stretchade jag lätt och ofta (flera gånger om dan), sedan endast lite noggrannare efter passen. Lycka till!

Jag har gått från att ha kunnat springa 1 km till 4-5 km genom stretching av utsida lår.

Köp en cykel och sedan inser du att det går fortare att cykla.

Jag har testat att stretcha. Stretchade 6 ggr om dagen i ett par månader, men det hjälpte inte...

Är du säker på att det är löparknä då? Har du röntgat det?

Nej, helt säker är jag inte. Men 3 sjulgymnaster och en ortoped har antagit det.
Tanken är att om inte den här behandlingen hjälper så blir det magnetröntgen...vad det nu innebär

Drabbades av löparknä som jag stretchade bort, jag fick bindvävsmassage ett par gånger under den tiden och min älskling hjälpte mig mycket med stretchövningarna. Det tog väl en fem sex månader innan jag fick bukt med problemen, försökte återgå till normal

Okej. Magnetröntgen är ett bra sätt att se om det är något som är fel. Har gjort det själv flera gånger..
Hoppas du får bukt med ditt problem. Inte ett överhuvudtaget roligt problem.

//M