Quote from Funbeat user on 10 February 2008, 11:01Håkan! Såg här såg pulsdata ut för intervallerna:
5:23 snitt 162 max 169
5:42 snitt 161 max 168
5:56 snitt 159 max 165
6:07 snitt 157 max 165
5:53 snitt 159 max 167Tyvärr hade jag inte på mig pulsbältet under snabbdistanspasset, men på tidiga
Håkan! Såg här såg pulsdata ut för intervallerna:
5:23 snitt 162 max 169
5:42 snitt 161 max 168
5:56 snitt 159 max 165
6:07 snitt 157 max 165
5:53 snitt 159 max 167
Tyvärr hade jag inte på mig pulsbältet under snabbdistanspasset, men på tidiga
Quote from Funbeat user on 10 February 2008, 18:34SPONTANT: Spola intervallerna till förmån för snabbdistansen, så som du har genomfört dem här iallfall.
Kanske bra ändå att "träna på att träna", d.v.s. att du tränar på att genomföra intervalllpass på ett bra sätt, så att du kan dra nytta av denna träni
SPONTANT: Spola intervallerna till förmån för snabbdistansen, så som du har genomfört dem här iallfall.
Kanske bra ändå att "träna på att träna", d.v.s. att du tränar på att genomföra intervalllpass på ett bra sätt, så att du kan dra nytta av denna träni
Quote from Jonny Persson on 10 February 2008, 18:56"Till sist: Jag förundras över alla uträkningar på förhand om lämplig fart på intervallpass som gjorts i den här tråden och i andra. De känns hämmande. Jag själv ogillar att låta tidigare prestation styra farten. Istället skall man försöka att flytta fram
"Till sist: Jag förundras över alla uträkningar på förhand om lämplig fart på intervallpass som gjorts i den här tråden och i andra. De känns hämmande. Jag själv ogillar att låta tidigare prestation styra farten. Istället skall man försöka att flytta fram
Quote from Funbeat user on 10 February 2008, 19:10Håller absolut med om att det inte går att räkna och planera sig till framgång - det är bara träning, träning och åter träning som ger det. Däremot är vi ju olika - vissa vill gå på känsla och vissa vill ha ett strikt schema att följa. Huvudsaken att vi n
Håller absolut med om att det inte går att räkna och planera sig till framgång - det är bara träning, träning och åter träning som ger det. Däremot är vi ju olika - vissa vill gå på känsla och vissa vill ha ett strikt schema att följa. Huvudsaken att vi n
Quote from Jonny Persson on 10 February 2008, 19:16Fia-Lotta! Självklart så är vi olika och en del måste ha strikta scheman för att det ska funka och andra kräks på strikta scheman. Ville bara få fram att det är inte så himla noga med hur man genomför passen med exakta tider. Det viktiga är att man gör do
Fia-Lotta! Självklart så är vi olika och en del måste ha strikta scheman för att det ska funka och andra kräks på strikta scheman. Ville bara få fram att det är inte så himla noga med hur man genomför passen med exakta tider. Det viktiga är att man gör do
Quote from Funbeat user on 10 February 2008, 19:28Marcus håller med! 🙂
Hellre träna 90% och planera 10% än träna 10% och planera 90% 😀
Marcus håller med! 🙂
Hellre träna 90% och planera 10% än träna 10% och planera 90% 😀
Quote from Funbeat user on 10 February 2008, 19:54Marcus, så länge du inte börjar diskutera fotboll så gillar jag nästan alltid dina välbetänkta inlägg. Eller så har jag samma åsikter som dig men är inte lite strukturerad och påläst, om vi bortser från fotbollen då.
Marcus, så länge du inte börjar diskutera fotboll så gillar jag nästan alltid dina välbetänkta inlägg. Eller så har jag samma åsikter som dig men är inte lite strukturerad och påläst, om vi bortser från fotbollen då.
Quote from Jonny Persson on 10 February 2008, 20:04*he he* Är det något jag kan så är det fotboll Leffe! (V)
*he he* Är det något jag kan så är det fotboll Leffe! (V)
Quote from Elias Engqvist on 10 February 2008, 20:19Mja, Marcus, håller iofs med om att man inte bara kan räkna ut en massa tider och sen tro att allt sköter sig självt - man måste naturligtvis utgå från ens kropp och hur den utvecklas vartefter av träningen! Men ditt exempel med din tid med lite (lite str
Mja, Marcus, håller iofs med om att man inte bara kan räkna ut en massa tider och sen tro att allt sköter sig självt - man måste naturligtvis utgå från ens kropp och hur den utvecklas vartefter av träningen! Men ditt exempel med din tid med lite (lite str
Quote from Jonny Persson on 10 February 2008, 20:35Nej Christer, jag ville inte berätta att jag sprungit under 3 timmar. Det i sig är ingen prestation för mig och faktum är att 2.51 var verkligen ingen tid jag ville springa på. Jag ville visa att det går att springa halvsnabbt utan att köra exakta pass. J
Nej Christer, jag ville inte berätta att jag sprungit under 3 timmar. Det i sig är ingen prestation för mig och faktum är att 2.51 var verkligen ingen tid jag ville springa på. Jag ville visa att det går att springa halvsnabbt utan att köra exakta pass. J