Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 21:41Fredrik, nej visst är det som att be om problem med en vit sadel fast den är ju originalmonterad på cykeln och det har som sagt inte varit några problem med avfärgningar från andra byxor. Nu är det inte en liten skönhetsfläck jag talar om utan hela sadeln
Fredrik, nej visst är det som att be om problem med en vit sadel fast den är ju originalmonterad på cykeln och det har som sagt inte varit några problem med avfärgningar från andra byxor. Nu är det inte en liten skönhetsfläck jag talar om utan hela sadeln
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 21:49Jo, på MTB:n (av alla cyklar) jag har sitter det en delvis vit OEM-sadel. Och på tempocykeln satt det en vit sadel med gröna detaljer och vita styrlindor vilket nog är ännu mer korkat än vita sadlar. Den senare sadeln har jag dock bytt mot en svart Selle,
Jo, på MTB:n (av alla cyklar) jag har sitter det en delvis vit OEM-sadel. Och på tempocykeln satt det en vit sadel med gröna detaljer och vita styrlindor vilket nog är ännu mer korkat än vita sadlar. Den senare sadeln har jag dock bytt mot en svart Selle,
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 22:31Som sagt, Almgrens Sidentvål, kostar ca 40 spänn. Billigt i jämförelse med att byta sadel eller besväret med att hålla på att älta avsaknad av varningstexter.
Har själv vit sadel på racern men har hellre den - sadeln - i grenen än framför ögonen.
Som sagt, Almgrens Sidentvål, kostar ca 40 spänn. Billigt i jämförelse med att byta sadel eller besväret med att hålla på att älta avsaknad av varningstexter.
Har själv vit sadel på racern men har hellre den - sadeln - i grenen än framför ögonen.
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 23:06Tack Anders, ska prova
Tack Anders, ska prova
Quote from Funbeat user on 29 October 2011, 23:52Kan naturligtvis inget garantera men om något ska funka så är det det föreslagna. Lycka till.
Och David, jag förstod vad du syftade på. Huruvida det är rättvisemärkt kan jag inte svara på. Ska själv kolla vad denna rättvisemärkning innebär för också det
Kan naturligtvis inget garantera men om något ska funka så är det det föreslagna. Lycka till.
Och David, jag förstod vad du syftade på. Huruvida det är rättvisemärkt kan jag inte svara på. Ska själv kolla vad denna rättvisemärkning innebär för också det
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 08:46Prova Yes powerspray, det fungerar för mig. (har alltid kritvit styrlinda/sadel...)
Prova Yes powerspray, det fungerar för mig. (har alltid kritvit styrlinda/sadel...)
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 10:23Oj vad konstigt det blev, självklart menade jag BYXORNA och inte sadeln som jag skrev (#)
Det vore ju lite löjligt om sadeltillverkaren skulle märka upp att vita sadlar kan bli smutsiga 😉
Oj vad konstigt det blev, självklart menade jag BYXORNA och inte sadeln som jag skrev (#)
Det vore ju lite löjligt om sadeltillverkaren skulle märka upp att vita sadlar kan bli smutsiga 😉
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 10:39Förmodligen gör de just det. När jag har köpt sadlar löst och fått med bruksanvisningen brukar det vara ganska långa skrivningar om vad som kan hända med skinnsadlar och hur de ska tas om hand.
Förmodligen gör de just det. När jag har köpt sadlar löst och fått med bruksanvisningen brukar det vara ganska långa skrivningar om vad som kan hända med skinnsadlar och hur de ska tas om hand.
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 10:40Hur gör dom med vita skor?
Hur gör dom med vita skor?
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 10:52Stefan, det var YES jag skrubbade med utan resultat. Har nu låtit sadeln stå infettad över natten, ska ge mig ut och se om jag kan få tag i sån där tvål alt. nåt rengöringskit för att göra rent läder.
Som alternativ till Almgrens sidentvål hittade jag e
Stefan, det var YES jag skrubbade med utan resultat. Har nu låtit sadeln stå infettad över natten, ska ge mig ut och se om jag kan få tag i sån där tvål alt. nåt rengöringskit för att göra rent läder.
Som alternativ till Almgrens sidentvål hittade jag e