Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 18:19Det tror jag inte har någon betydelse, snarare tvärtom isåfall eftersom lädret mjukas upp av fettet. Nu är det nog fuskläder så troligen har det ingen betydelse med fett eller inte.
Det tror jag inte har någon betydelse, snarare tvärtom isåfall eftersom lädret mjukas upp av fettet. Nu är det nog fuskläder så troligen har det ingen betydelse med fett eller inte.
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 07:31klorin? kanske går att bleka bort?
klorin? kanske går att bleka bort?
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 08:06Jag gjorde rent några båtsäten i vitt konstläder med Vim skurmedel. Det blev lite torrt efteråt men om man smörjar in med vinylglans elelr liknande så kanske den blir mjuk å fin igen. Värt ett försök kanske?
Har själv en vit Scottsadel som blivit fläckig
Jag gjorde rent några båtsäten i vitt konstläder med Vim skurmedel. Det blev lite torrt efteråt men om man smörjar in med vinylglans elelr liknande så kanske den blir mjuk å fin igen. Värt ett försök kanske?
Har själv en vit Scottsadel som blivit fläckig
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 08:14Ja, det verkar vara bra prylar som inte klarar ett regnväder.
Ja, det verkar vara bra prylar som inte klarar ett regnväder.
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 08:30Jag har ju redan provat med diverse rengöringsmedel. Tror att det är skillnad på smuts och färg och det är färg som sadeln blivit "impregnerad" med p.g.a att byxorna släppte ifrån sig färg. Känns dumt att utsätta den stackars sadeln för ännu mer kemikalie
Jag har ju redan provat med diverse rengöringsmedel. Tror att det är skillnad på smuts och färg och det är färg som sadeln blivit "impregnerad" med p.g.a att byxorna släppte ifrån sig färg. Känns dumt att utsätta den stackars sadeln för ännu mer kemikalie
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 08:51Den syns väl inte när du sitter på den?
Den syns väl inte när du sitter på den?
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 08:54Nej det har du rätt i David, men en presumptiv köpare av cykeln kanske inte tänker så. 😉
Fortfarande är det inte okej att kläder färgar av sig.
Nej det har du rätt i David, men en presumptiv köpare av cykeln kanske inte tänker så. 😉
Fortfarande är det inte okej att kläder färgar av sig.
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 09:00Hitta en stooorköpare.
Hitta en stooorköpare.
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 09:34Det är bara att köra vidare på sadeln. Om du tänker köra på vintern, så kommer det mer skit så småningom. Sedan till våren kan du tillfredsställa din GAS (gear acquisition syndrome) genom att köpa en ny sadel till dina sommarkläder, om det verkligen behöv
Det är bara att köra vidare på sadeln. Om du tänker köra på vintern, så kommer det mer skit så småningom. Sedan till våren kan du tillfredsställa din GAS (gear acquisition syndrome) genom att köpa en ny sadel till dina sommarkläder, om det verkligen behöv
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 10:00Självklart så blandar jag aldrig mörka kläder med ljusa när jag tvättar.. Funktionsskläder tvättar jag för övrigt alltid för hand 😉
Hade jag bara fått en indikation på att dessa byxor faller in i kategorin av de som färgar av sig hade jag dragit på m
Självklart så blandar jag aldrig mörka kläder med ljusa när jag tvättar.. Funktionsskläder tvättar jag för övrigt alltid för hand 😉
Hade jag bara fått en indikation på att dessa byxor faller in i kategorin av de som färgar av sig hade jag dragit på m