Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRengöra vit sadel
You need to log in to create posts and topics.

Det tror jag inte har någon betydelse, snarare tvärtom isåfall eftersom lädret mjukas upp av fettet. Nu är det nog fuskläder så troligen har det ingen betydelse med fett eller inte.

klorin? kanske går att bleka bort?

Jag gjorde rent några båtsäten i vitt konstläder med Vim skurmedel. Det blev lite torrt efteråt men om man smörjar in med vinylglans elelr liknande så kanske den blir mjuk å fin igen. Värt ett försök kanske?
Har själv en vit Scottsadel som blivit fläckig

Ja, det verkar vara bra prylar som inte klarar ett regnväder.

Jag har ju redan provat med diverse rengöringsmedel. Tror att det är skillnad på smuts och färg och det är färg som sadeln blivit "impregnerad" med p.g.a att byxorna släppte ifrån sig färg. Känns dumt att utsätta den stackars sadeln för ännu mer kemikalie

Den syns väl inte när du sitter på den?

Nej det har du rätt i David, men en presumptiv köpare av cykeln kanske inte tänker så. 😉

Fortfarande är det inte okej att kläder färgar av sig.

Hitta en stooorköpare.

Det är bara att köra vidare på sadeln. Om du tänker köra på vintern, så kommer det mer skit så småningom. Sedan till våren kan du tillfredsställa din GAS (gear acquisition syndrome) genom att köpa en ny sadel till dina sommarkläder, om det verkligen behöv

Självklart så blandar jag aldrig mörka kläder med ljusa när jag tvättar.. Funktionsskläder tvättar jag för övrigt alltid för hand 😉

Hade jag bara fått en indikation på att dessa byxor faller in i kategorin av de som färgar av sig hade jag dragit på m