Quote from Guest on 6 May 2011, 09:27Man läser ofta att folk håller på och häller i sig Resorb både innan och efter träningspass. Men finns det någon grund till att detta är nödvändigt/bra eller går det lika bra att äta vanlig salt kost (saltlakrits tex).
Tittar man i innehållsdeklarationen
Man läser ofta att folk håller på och häller i sig Resorb både innan och efter träningspass. Men finns det någon grund till att detta är nödvändigt/bra eller går det lika bra att äta vanlig salt kost (saltlakrits tex).
Tittar man i innehållsdeklarationen
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 09:37Resorb? använder man inte det för att slippa vara bakis?
Resorb? använder man inte det för att slippa vara bakis?
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 09:43Det också, men många använder det i samband med träning/tävling.
Det också, men många använder det i samband med träning/tävling.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 09:44Resorb innehåller väl lite andra ämnen än bara natriumklorid?
Peter P. Man kan lida av vätskebrist av både träning och alkohol 🙂
Resorb innehåller väl lite andra ämnen än bara natriumklorid?
Peter P. Man kan lida av vätskebrist av både träning och alkohol 🙂
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 09:46Själv använder jag i görligaste mån vanligt mineralsalt.
Dock är vissa salt ampuller typ s-caps fantastiskt bra när man springer riktigt långt med sina lätthanterliga portionsförpackningar, tidigare knaprade jag resorb för det tog så förbaskat lång tid a
Själv använder jag i görligaste mån vanligt mineralsalt.
Dock är vissa salt ampuller typ s-caps fantastiskt bra när man springer riktigt långt med sina lätthanterliga portionsförpackningar, tidigare knaprade jag resorb för det tog så förbaskat lång tid a
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 09:53Jag har numera övergått till att äta mat med salt i på långa löp. T.ex. smörgås med extrasaltat smör och skinka på. Men ibland har jag Resorblösning i vattenflaskorna för att det är bekvämt och smakar gott.
Apoteket har förresten tagit fram en egen konku
Jag har numera övergått till att äta mat med salt i på långa löp. T.ex. smörgås med extrasaltat smör och skinka på. Men ibland har jag Resorblösning i vattenflaskorna för att det är bekvämt och smakar gott.
Apoteket har förresten tagit fram en egen konku
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:00Jag brukar käka enervit GT, vet inte om det hjälper egentligen, men jag brukar slippa huvudvärk då.
Jag brukar käka enervit GT, vet inte om det hjälper egentligen, men jag brukar slippa huvudvärk då.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:13Förutom lite socker för smakens skull så innehåller Resorb detta:
(http://www.nestlenutrition.se/healthcare/SiteCollectionDocuments/Resorb_utan%20Jr.pdf)Natrium g/mmol 0,16/7
Klorid g/mmol 0,2/5,6
Kalium g/mmol 0,1/2,6
Citrat g/mmol 0,7/3,7Så förutom
Förutom lite socker för smakens skull så innehåller Resorb detta:
(http://www.nestlenutrition.se/healthcare/SiteCollectionDocuments/Resorb_utan%20Jr.pdf)
Natrium g/mmol 0,16/7
Klorid g/mmol 0,2/5,6
Kalium g/mmol 0,1/2,6
Citrat g/mmol 0,7/3,7
Så förutom
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:20Resorb innehåller vad jag vet INTE socker för smakens skull, det är framtaget för att i värsta fall kunna rädda livet på peroner med svår diarré, kräkningar och vätskeförlust - t ex små barn om man får det i dem. På sjukan ges motsvarande blandning, ungef
Resorb innehåller vad jag vet INTE socker för smakens skull, det är framtaget för att i värsta fall kunna rädda livet på peroner med svår diarré, kräkningar och vätskeförlust - t ex små barn om man får det i dem. På sjukan ges motsvarande blandning, ungef
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:25Ok, jag vet inte varför man tillsat socker men det finns där:
Resorb Apelsin, Svartvinbär och Hallon
Glukos, surhetsreglerande medel (citronsyra, natriumvätekarbonat),
natriumklorid, kaliumklorid, arom,
sötningsmedel sackarinEnergi kcal 15
kJ 60
Protei
Ok, jag vet inte varför man tillsat socker men det finns där:
Resorb Apelsin, Svartvinbär och Hallon
Glukos, surhetsreglerande medel (citronsyra, natriumvätekarbonat),
natriumklorid, kaliumklorid, arom,
sötningsmedel sackarin
Energi kcal 15