Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:27När man svettas kraftigt så förlorar ju kroppen vätska. Jag är ingen biokemist men elektrolyterna ser på något magiskt sätt till att vätsketransporten i cellerna fungerar. Det svåra i kråksången är väl att tillföra vatten och elektrolyter i samma omfattni
När man svettas kraftigt så förlorar ju kroppen vätska. Jag är ingen biokemist men elektrolyterna ser på något magiskt sätt till att vätsketransporten i cellerna fungerar. Det svåra i kråksången är väl att tillföra vatten och elektrolyter i samma omfattni
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:29Upp till och med maradistanser finns det inget riktigt behov av att tillföra vatten och elektrolyter i den takt det försvinner. Det går bra att göra det efteråt. Fördelen är att man väger mindre (springer snabbare) och slipper massa magstök.
Det är tvärt
Upp till och med maradistanser finns det inget riktigt behov av att tillföra vatten och elektrolyter i den takt det försvinner. Det går bra att göra det efteråt. Fördelen är att man väger mindre (springer snabbare) och slipper massa magstök.
Det är tvärt
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:31Magnus: Håller med till 100%.
Magnus: Håller med till 100%.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:32Maradistanser. Kan du översätta det till timmar, tack.
Maradistanser. Kan du översätta det till timmar, tack.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:32Magnus, stämmer det verkligen? Om man har vätskeunderskott så presterar man ju sämre, alltså borde det väl funka att dricka vatten?
Magnus, stämmer det verkligen? Om man har vätskeunderskott så presterar man ju sämre, alltså borde det väl funka att dricka vatten?
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:38Jenny S, det beror på hur fort du springer. Men mer än två timmar är det ju i alla fall. 😉
Jenny Å, De som springer fort på marathon kan ju ha väldigt varierande vätskeförlust, från någon procent ner till 10%. Så de positiva effekterna kanske kompensera
Jenny S, det beror på hur fort du springer. Men mer än två timmar är det ju i alla fall. 😉
Jenny Å, De som springer fort på marathon kan ju ha väldigt varierande vätskeförlust, från någon procent ner till 10%. Så de positiva effekterna kanske kompensera
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:42Magnus; för många är det nog öveer 4 timmar - gäller dina tips om "ingen vätska" då också?
Magnus; för många är det nog öveer 4 timmar - gäller dina tips om "ingen vätska" då också?
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:44Mitt tips "ingen vätska" ???
Mitt tips "ingen vätska" ???
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:45Nä förlåt då, men att inte fylla på i den takt de försvinner?
Nä förlåt då, men att inte fylla på i den takt de försvinner?
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:50Jag tror inte det behövs upp till 3:36 i alla fall. Längre (tid) än så har jag aldrig sprungit. Men jag har hört tipset om 7-miladistanser också, så det kanske gäller då med.
Rimligt är att ju längre man springer desto större nytta har man i att bevara "
Jag tror inte det behövs upp till 3:36 i alla fall. Längre (tid) än så har jag aldrig sprungit. Men jag har hört tipset om 7-miladistanser också, så det kanske gäller då med.
Rimligt är att ju längre man springer desto större nytta har man i att bevara "