Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningResorb - Dyrt salt?
You need to log in to create posts and topics.

Magnus, jag tycker faktiskt det blev otydligare. 🙂 Men nu är vi med.

Saltgurka är väl en klassiker på Vätternrundan?

Christer:(t+) 😀

För att svara på den ursprungliga frågan så är svaret ja, det är väldigt dyrt salt. Senast jag köpte vanligt salt kostade det 8 kr för ett kg, och för en frisk person kan jag inte se att det på något sätt skulle vara sämre än Resorb.

Som Christer skrev tidigare så har ju Resorb också "rätt" blandning och utspädning av salterna.

Jag undrar om det här med rätt koncentration verkligen har någon betydelse om man äter/dricker annat också? Om man har ätit/druckit inom några timmar innan m

"Som Christer skrev tidigare så har ju Resorb också "rätt" blandning och utspädning av salterna. "

Det bygger på att du BARA dricker resorb som sagt och att du var i balans innan. Var du i oblanas vill du ju egentligen ha överskott/underskott.

I praktik

Mja, jag tror att koncentrationen är optimerad för maximalt upptag i mag/tarm-kanalen, inte hur mycket obalans man är i.

Ok, låter rimligt.

Maximalt vätskeupptag är bara relevant när resorb används till det det är avsett för. Om man vill få i sig extra salt före eller efter träning är det helt ointressant.

Det finns, som Jenny påpekar, två sidor av den saken. Dels att man inte blir "vattenförgiftad" om man hela tiden också tillför salter, dels att genom att ha en bra mix av salter och vatten tas vattnet upp till större del!

Och är man i obalans innan så bl