Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:50Jo, eller hur hårt man tar i och hur varmt det är den dagen.
Jo, eller hur hårt man tar i och hur varmt det är den dagen.
Quote from Elias Engqvist on 6 May 2011, 10:50Det farliga med att hälla i sig mycket vatten är just att vätskan i kroppen blir för utspädd dvs man minskar % salter radikalt och det kan ge förödande resultat. I värsta fall döden! Om man tillför salter mha av resorb eller egen saltblandning kvittar väl
Det farliga med att hälla i sig mycket vatten är just att vätskan i kroppen blir för utspädd dvs man minskar % salter radikalt och det kan ge förödande resultat. I värsta fall döden! Om man tillför salter mha av resorb eller egen saltblandning kvittar väl
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:52Magnus, ok jag kanske missförstod vad du skrev först. Du tycker att det kan vara idé att tillföra vätska (och elektrolyter), men inte i lika stor utsträckning som de "försvinner" under själva ansträningen?
I så fall är jag med, och det håller jag nog med
Magnus, ok jag kanske missförstod vad du skrev först. Du tycker att det kan vara idé att tillföra vätska (och elektrolyter), men inte i lika stor utsträckning som de "försvinner" under själva ansträningen?
I så fall är jag med, och det håller jag nog med
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:53Christer, ingen har propagerat för att inte dricka allas. Även om det är ett tacksamt påstående att argumentera emot...
Christer, ingen har propagerat för att inte dricka allas. Även om det är ett tacksamt påstående att argumentera emot...
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:53Det omständiga är att man blir så pissnödig.
Det omständiga är att man blir så pissnödig.
Quote from Elias Engqvist on 6 May 2011, 10:54Ok, jag missförstod visst också...
Ok, jag missförstod visst också...
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:55Jenny Å, just så. Elektrolyter tror jag inte man behöver tillföra alls egentligen, vatten duger bra. Och lite kolhydrater då om man springer mer än en dryg timme.
Jenny Å, just så. Elektrolyter tror jag inte man behöver tillföra alls egentligen, vatten duger bra. Och lite kolhydrater då om man springer mer än en dryg timme.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:56"Upp till och med maradistanser finns det inget riktigt behov av att tillföra vatten och elektrolyter ***i den takt det försvinner***. "
tydligare? 😉
"Upp till och med maradistanser finns det inget riktigt behov av att tillföra vatten och elektrolyter ***i den takt det försvinner***. "
tydligare? 😉
Quote from Elias Engqvist on 6 May 2011, 10:58Det är inte du som skriver otydligt - det är alla andra som läser slarvigt!
Det är inte du som skriver otydligt - det är alla andra som läser slarvigt!
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:59Saltgurka eller buljong har jag blivit serverad på långlopp.
Saltgurka eller buljong har jag blivit serverad på långlopp.