Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 14:11Jo literpriset låter ju dyrt men om man som i mitt fall tar 1 tablett på morgonen före tävling & 1 tablett i T2 (vid långdistans tri) och kanske eventuellt 1 tablett vid något väldigt långt & varmt cykelpass så handlar det om en årsförbrukning på under 50
Jo literpriset låter ju dyrt men om man som i mitt fall tar 1 tablett på morgonen före tävling & 1 tablett i T2 (vid långdistans tri) och kanske eventuellt 1 tablett vid något väldigt långt & varmt cykelpass så handlar det om en årsförbrukning på under 50
Quote from Elias Engqvist on 6 May 2011, 14:32Är det inte ung. vad en liter Tropicana Juice kostar?
Jag vet inte om det är ett överpris jämfört med råvaror och tillverkningskostnad, dyrt kan man väl tycka olika om?
Är det inte ung. vad en liter Tropicana Juice kostar?
Jag vet inte om det är ett överpris jämfört med råvaror och tillverkningskostnad, dyrt kan man väl tycka olika om?
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 14:35Dyrt är kanske att ta i, beror ju på hur man använder det.
Dyrt är kanske att ta i, beror ju på hur man använder det.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 14:43Kom vi inte fram till att det räcker med en eller två Resorb-tabletter var 3:e timme och endast på träning och tävling som varar mer än tre timmar? 1 tablett = 2:75. De som springer ett 3-tim långpass i veckan eller mer (brukar inte vara så många) kommer
Kom vi inte fram till att det räcker med en eller två Resorb-tabletter var 3:e timme och endast på träning och tävling som varar mer än tre timmar? 1 tablett = 2:75. De som springer ett 3-tim långpass i veckan eller mer (brukar inte vara så många) kommer
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 14:49Ska man ta tabletterna utan vatten då Mikael?
Edit.
Har det diskuterats i denna tråden hur många tabletter man eventuellt behöver ta? Eller var det någonannastans det diskuterats?
Ska man ta tabletterna utan vatten då Mikael?
Edit.
Har det diskuterats i denna tråden hur många tabletter man eventuellt behöver ta? Eller var det någonannastans det diskuterats?
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 17:04Nja, jag vet inte om det verkligen diskuterades hur mycket, men jag brukar ha två vätskebältesflaskor med Resorblösning, 1 tablett i varje. Detta då som komplement till övrig vätska och mat på långa löp.
Nja, jag vet inte om det verkligen diskuterades hur mycket, men jag brukar ha två vätskebältesflaskor med Resorblösning, 1 tablett i varje. Detta då som komplement till övrig vätska och mat på långa löp.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 17:58Det är visst kalium man främst förlorar när man svettas och kalium är viktigt för hjärtat. Forskning har visat att försämringen av balansen natrium-kalium i musklerna är den främsta orsaken till att benen stumnar, inte mjölksyran som man tidigare trott. D
Det är visst kalium man främst förlorar när man svettas och kalium är viktigt för hjärtat. Forskning har visat att försämringen av balansen natrium-kalium i musklerna är den främsta orsaken till att benen stumnar, inte mjölksyran som man tidigare trott. D
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 20:02Kan det vara lika bra med kokkaffe med en liten nypa salt (mineral), en bulle kan vara gott till också.
Produkt:
Seltin, 500 g, ca.pris 22 kr.
Natrium 20 g, Kalium 21 g, Magnesium 1 g, Jod 5 mg (resten Klorid joner)Produkt:
Jozo Mineralsalt, 450 g, c
Kan det vara lika bra med kokkaffe med en liten nypa salt (mineral), en bulle kan vara gott till också.
Produkt:
Seltin, 500 g, ca.pris 22 kr.
Natrium 20 g, Kalium 21 g, Magnesium 1 g, Jod 5 mg (resten Klorid joner)
Produkt:
Jozo Mineralsalt, 450 g, c
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 20:35Absolut! Jag har sprungit många ultror på kaffe och kanelbullar.
Absolut! Jag har sprungit många ultror på kaffe och kanelbullar.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 20:52Lite variation kanske, t ex en negerboll indränkt i vodka till kaffet?
Lite variation kanske, t ex en negerboll indränkt i vodka till kaffet?