Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vad tror ni är en rimlig målsättning för att klara milen på för mig.
Jag tränar 6 pass i veckan fördelat på 2 simpass, 2 styrkepass och 2 löppass.
Löpningen har jag lagt upp på ett distanspass från 5 k till 10k och ett intervallpass på 3km.

De andra g

Du verkar ju vara tränad i övrigt och ser väl att en målsättning för milen på 45-46 min inte är något problem.
Det beror ju iofs på om 22 minuter är när du absolut maxar eller känner du att du har krafter kvar? Under 50 tror jag i alla fall vilket som!

Tack för snabbt svar. Jag tyckte jag tog det ganska lugnt faktiskt. Ser fram emot fler distanspass.

Peter, det mesta sitter ju i huvudet, och om du utgår den internationella definitionen på mål - en tydlig och utmanande mental föreställning om vad man ska uppnå inom en snäv och given tidsram, så kommer du med största sannolikhet överraska dig själv.

Om man efter en tids uppehåll från löpningen direkt springer 5km på 22min och det dessutom utan att pressa sig särskilt hårt, då blir min slutsats snarare att samma tempo redan idag eller inom några veckor skulle kunna hållas på milen = 44min. Med bra löp

Om du bara vill springa 2ggr vecka föreslår jag att distansen på dessa sakta ökas, så du kommer upp i 10-15km på distanspasset och t.ex. 6x1000m + uppv & nerjogg som intervallpass.

japp, tanken är att kontinuerligt öka med 10% per vecka på distanserna. Jag vet att mkt sitter i huvudet.

tackar så mkt för tipsen

Med tanke på hur lite du springer så borde du först och främst få till fler km/vecka, om du nu satsar så mycket att du tänker ställa upp ett MÅL för din löpning.
Ett utmärkt tillfälle att få till "gratislöpning" är att värma upp inför styrketräningen med

Tycker du borde satsa på <35 minuter.

(H)

35min! det känns lite overkill och svårt med två pass per vecka. Men tack för din tro på mina möjligheter.