Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Alex syftar på en "dynamisk" diskussion med/om en bänkpressare som sprungit tre gånger, men inte per vecka, utan totalt någonsin!

jaha ja. vill minnas att jag tog del av den tråden.

Med tröskel intervaller tror jag att du klarar 38-39 på milen i slutet på sommaren. Det innebär i och för sig lite längre intervallpass än 3 km.

Bara en fundering, hur gick det för bänkpressarn?
La han av efter 3 "joggpass" eller ?

Han verkar inte ha reggat nån mer träning, och tyst blev det i tråden han startade :P!

Jag tror att han smygtränar för att så småningom försöka slå alla med häpnad!

Ja jäklar, det hade varit kul att se alla tappade hakor! 😀

Kan inte all här sluta snacka om honom, iaf i sån ton som det varit på senaste tiden... Ok han hade väl antagligen ingen kunskap om vad han pratade om, men kör ingen massiv mobb mot honom. Det förtjänar han inte överhuvudtaget... 🙁

Gå inte på alla myter om att du måste få ihop en massa distans. Jag löptränar ca 2ggr i veckan och då blir det fokus på hårda intervaller i 200-800m klassen.

Målet är att komma under 38min på milen någon gång under sommaren/hösten.

Ja christer det vore nåt :)!

Skoj om det blev så!, skulle bli rejält impad 😀

Jag är tyvärr en av de som gått på myten om att mycket distans/löpmängd är bra... Siktar på 33min i år och springer milen på 38min på träning lite vilken dag som helst. Borde kanske tänka om och dra ner på löpningen till ca: en femtedel enligt Olas metod?