Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 22:06Markus du är jättesnabb, du har också satsat på löpning sedan 2004. Du kanske haft samma tider men mer tid till annat om du kört enligt annat recept?
Jag ville alltså bara påpeka att man inte behöver stirra sig blind på att få in en massa mängd.
Markus du är jättesnabb, du har också satsat på löpning sedan 2004. Du kanske haft samma tider men mer tid till annat om du kört enligt annat recept?
Jag ville alltså bara påpeka att man inte behöver stirra sig blind på att få in en massa mängd.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 22:43Stirra sig blind behöver man inte göra, vare sig på mängd eller tempo. Dock blir man faktiskt bättre på löpning om man löptränar mer.
Tror de flesta som förespråkar mängd eller tempo håller på den träningsvariant som de själva gillar bäst. Själv sprang j
Stirra sig blind behöver man inte göra, vare sig på mängd eller tempo. Dock blir man faktiskt bättre på löpning om man löptränar mer.
Tror de flesta som förespråkar mängd eller tempo håller på den träningsvariant som de själva gillar bäst. Själv sprang j
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 22:45PS. Jag har ett stillasittande jobb och en stillasittande fritid (när jag inte tränar). Så att träna mindre för att få mer tid över till annat är kanske ett upplägg som lockar vissa, men inte mig. Jag gillar att träna och VILL lägga någon timma eller två
PS. Jag har ett stillasittande jobb och en stillasittande fritid (när jag inte tränar). Så att träna mindre för att få mer tid över till annat är kanske ett upplägg som lockar vissa, men inte mig. Jag gillar att träna och VILL lägga någon timma eller två
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 07:43Ola: Med din träningsmetod, hur har din årliga utveckling sett ut på ett bredare spektrum av distanser, t ex 800m till maraton?
Ola: Med din träningsmetod, hur har din årliga utveckling sett ut på ett bredare spektrum av distanser, t ex 800m till maraton?
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 09:01Ola>>Jag förstår inte varför folk tror att det är ett motsatsförhållande. Såväl Markus som jag KÖR högintensiva pass varje vecka, oftast fler än 2ggr/v. Men skillnaden är att utöver dessa pass kan man inte gå ut och försöka sätta pers på 5k på tisdagen, s
Ola>>Jag förstår inte varför folk tror att det är ett motsatsförhållande. Såväl Markus som jag KÖR högintensiva pass varje vecka, oftast fler än 2ggr/v. Men skillnaden är att utöver dessa pass kan man inte gå ut och försöka sätta pers på 5k på tisdagen, s
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 09:03Ola>> Hehe, är det Salming som är bakom dig på din profilbild ? 🙂
Ola>> Hehe, är det Salming som är bakom dig på din profilbild ? 🙂
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 15:45Markus: Det var alltså inte meningen att ifrågasätta dina träningsmetoder eller varför du tränar. Du verkar ha en sund inställning till din träning och vi tycker nog samma angående det mesta. Jag skulle alltså mest påpeka att man kan få till ok resultat m
Markus: Det var alltså inte meningen att ifrågasätta dina träningsmetoder eller varför du tränar. Du verkar ha en sund inställning till din träning och vi tycker nog samma angående det mesta. Jag skulle alltså mest påpeka att man kan få till ok resultat m
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 21:14>högintensiva pass kan räcka ganska långt
Funkade hyggligt för Zatopek 🙂
>högintensiva pass kan räcka ganska långt
Funkade hyggligt för Zatopek 🙂
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 22:45Jag tyckte liksom att jag hade fått svar på mina frågor och tyckte att jag inte hade mer att inhämta.
Jag tyckte liksom att jag hade fått svar på mina frågor och tyckte att jag inte hade mer att inhämta.
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 08:15Ola: Ok, lycka till! Jag hade förväntat mig att din metod skulle ge betydligt bättre resultat på korta sträckor än långa, men det kan vara fel. Återkom gärna i framtiden.
Ola: Ok, lycka till! Jag hade förväntat mig att din metod skulle ge betydligt bättre resultat på korta sträckor än långa, men det kan vara fel. Återkom gärna i framtiden.