Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Springer en mara för första gången nästa år och har funderingar över vilket mål jag ska sätta upp. Mitt främsta mål är såklart att bara komma runt, och att inte gå. Men jag vill gärna sätta upp någon form av måltid. Det känns jättesvårt, jag vet ju inte a

Följ gärna min och syrrans marasatstning förresten. 🙂

http://www.running-sisters.blogspot.com

Med en miltid på 50 minuter borde du klara maran på 4 timmar, om du tränar ordentligt. Långpass är a och o, för att vänja kroppen vid långa distanser både fysiskt och psykiskt.
Vilken mara är det du satsar på?

Det är Stockholm Marathon 🙂 Men miltiden är ju inte 50 nu utan 54 så det är ju det jag utgår ifrån, men jag tror och hoppas att den är det i mars. Ja kanske man ska satsa på sub 4 ändå då. 😀

Räknar man på McMillan med 10k på 50 min, så motsvarar det (för en ordentligt marathontränad) en maratid på 3:55:39. Omvänt En maralöpare som springer mara på 4h, klarar troligen milen på drygt 51 min.

Så ja, tränar du upp din uthållighet för långdistans

Tack för tipset Henrik, bra sida 🙂 Kommer nog satsa på sub 4, sen om det går vet jag inte. Men jag kommer absolut se till att ha tillräckligt många mil i benen. Och köra långpass varje helg på minst 2 mil är planen. Några 3-milare lär ju behövas också.

Intressant diskussion! Jag springer milen och Sthlm halvmara 2011 på samma tider som du Sofia, men har tänkt att Marathon inte är att tänka på... men nu blir jag ändå lite inspirerad! 🙂

Lycka till, till dig och din syster!

Nu ska du inte hoppas för mycket. Du sprang ju halvmaran på 2:07.
Du ska ju vara glad om du fixar Maran på 4:30.

Dom 2 av mina första Stockholms maror kom jag precis under 4 timmar och jag var god för under 45 min/milen & 1:45 halmaran och jag hadde Myck

http://beta.marathon.se/traning/vad-ar-min-tid-vard-pa-en-annan-distans
Kan ge en indikation av vad du kan klara.

En vän till mig sprang under året:
Hässelbyloppet på 50 minuter,
Stockholms halvmarathon på 1,54
och Ålands marathon på 4,19.

Hon är en v

Sofia, varför måste du ha en "måltid". Ta loppet som det kommer. Träna på bästa sätt du kan, orkar och hinner med och låt sedan resultatet blir vad det blir i din första mara- När du väl gjort den kan du, baserat på dina förutsättningar sätta upp mål för