Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag sprang Hässelby på 54.17, vintermaran på 4.21.21 (mitt andra marathon i livet)

Ja, vanligt var fel valt ord. De har försökt göra en tabell baserat på data från den egna klubben, fattar jag det som,

Huruvida endera tabell kommer i närheten av ens egna resultat beror på hur väl maratränad man är, och på väder och vind bl.a. Det mesta

Jona: Hade du läst studenternas tabell ordentligt skulle du med den miltiden ha tangerat 5 timmar på maran. Du sprang för fort helt enkelt 🙂

Och jag ser att du nästan sprang ikapp mig i lördags.

Jag har som bäst sprungit en mil på 52min 45sek och sen sprang jag mitt livs första marathon härom veckan på 4h 15min 11 sek som jag trodde var dåligt fast jag var ändå nöjd med att jag inte gav upp men nu efter att ha läst den här tråden kom jag på att d

Jättebra inlägg verkligen, nu vet jag att jag bara ska satsa på att klara av mitt första marathon utan att avbryta eller avlida på vägen 😀 Och kommer jag under 4:30 blir jag rätt nöjd. 🙂

Skippa tidsmålen och spring och ha kul!
Det blir garanterar PB!

Som jag rekommenderat tidigare, förbered dig som du tänkt och kan och ställ sedan in dig på att sista milen är tuffast. En del uttrycker det så drastiskt som att -"en mara börjar efter 30km". Det gör inte jag för man har ju gjort lite innan dess 🙂 ocks

Min första marathon kändes skitbra i 33-35km. Sista sju, not-so-much. Så det ligger en del i uttrycket om man inte är fullt tränad för distansen som jag inte kan påstå att jag var.

Jag prövade till och med att gå några meter, men la ner det och började s