Quote from Jonny Persson on 2 November 2011, 18:44Kloka ord Leif.
Jag tycker inte att det finns någon anledning att sätta en måltid för sitt första maraton. Jag har coachat två stycken maratondebutanter i år och försökt banka in det i skallen på dem. Det fastnade och båda två kom i mål. Överlyckliga.
N
Kloka ord Leif.
Jag tycker inte att det finns någon anledning att sätta en måltid för sitt första maraton. Jag har coachat två stycken maratondebutanter i år och försökt banka in det i skallen på dem. Det fastnade och båda två kom i mål. Överlyckliga.
N
Quote from Funbeat user on 2 November 2011, 19:06Grattis Mackan, till dig och dina adepter.
Jag är dessutom helt övertygad om att sannolikheten för en positiv upplevelse av den första maran är väsentligt högre om man kör utan tidsmål. I ett tidsmål blir väldigt lätt stressande. Min egen erfarenhet är a
Grattis Mackan, till dig och dina adepter.
Jag är dessutom helt övertygad om att sannolikheten för en positiv upplevelse av den första maran är väsentligt högre om man kör utan tidsmål. I ett tidsmål blir väldigt lätt stressande. Min egen erfarenhet är a
Quote from Jonny Persson on 2 November 2011, 19:13Tack!
Igenkänningsfaktorn eller att hitta känslan som jag brukar kalla det är jättebra. Min unga adept som debuterade senast tog sig runt i ett helt jämnt lopp trots att han har massor av överfart jämfört med den fart han höll. Maratonlöpning handlar myc
Tack!
Igenkänningsfaktorn eller att hitta känslan som jag brukar kalla det är jättebra. Min unga adept som debuterade senast tog sig runt i ett helt jämnt lopp trots att han har massor av överfart jämfört med den fart han höll. Maratonlöpning handlar myc
Quote from Funbeat user on 3 November 2011, 10:36@ Sara, klart du ska springa, det kommer bli roligt! (och plågsamt. :P)
Till er andra, jag hoppas ingenting, kommer som jag skrev i första inlägget bli glad bara jag går i mål, vill bara ha något att sikta på. Kommer veta efter Gbg:s-varvet vad jag kan
@ Sara, klart du ska springa, det kommer bli roligt! (och plågsamt. :P)
Till er andra, jag hoppas ingenting, kommer som jag skrev i första inlägget bli glad bara jag går i mål, vill bara ha något att sikta på. Kommer veta efter Gbg:s-varvet vad jag kan
Quote from Funbeat user on 5 November 2011, 11:372010 sprang jag milen på strax under 48 minuter elva dagar innan Stockholm marathon, efter en vår med hyfsad träning. De fyrtiotvå kilometrarna gick sedan inte i fullt jämförbar takt, sista biten var riktigt trög. Gick i mål på 4:37.
Kör många långpass!
2010 sprang jag milen på strax under 48 minuter elva dagar innan Stockholm marathon, efter en vår med hyfsad träning. De fyrtiotvå kilometrarna gick sedan inte i fullt jämförbar takt, sista biten var riktigt trög. Gick i mål på 4:37.
Kör många långpass!
Quote from Funbeat user on 5 November 2011, 17:00Som sagt, svårt att spå vad man klarar maran på baserat på kortare tider. Extrapolation brukar aldrig sluta bra, och de erkända tabellerna som finns och nämnts här gäller bara riktigt marathontränade personer. (Och de flesta sådana är nog betydligt snabba
Som sagt, svårt att spå vad man klarar maran på baserat på kortare tider. Extrapolation brukar aldrig sluta bra, och de erkända tabellerna som finns och nämnts här gäller bara riktigt marathontränade personer. (Och de flesta sådana är nog betydligt snabba
Quote from Funbeat user on 5 November 2011, 17:45Den tabellen är inte för vanligare människor än någon annan tabell.
Den tabellen är inte för vanligare människor än någon annan tabell.
Quote from Funbeat user on 6 November 2011, 19:27För ca 1 år sen började jag träna för min första mara. Jag gjorde som en del föreslagit ovan och tittade på vad 49 min/10km motsvarade i Jack Daniels VDOT-tabeller och fick fram 3:45 som måltid.
Sen tränade jag i stort sett bara uthållighet, stora löpmäng
För ca 1 år sen började jag träna för min första mara. Jag gjorde som en del föreslagit ovan och tittade på vad 49 min/10km motsvarade i Jack Daniels VDOT-tabeller och fick fram 3:45 som måltid.
Sen tränade jag i stort sett bara uthållighet, stora löpmäng
Quote from Funbeat user on 6 November 2011, 20:26Studenternas arkiverade tabell stämmer nästan perfekt på mig. Förhållandet mellan milen och maran var 00:48:50 min resp. 04:20:00.
Mina faktiska resultat på dessa distanser (i närtid) var dessa:
Hässelbyloppet 2011. 00:48:34
Vintermaran 2011. 04:21:01
Studenternas arkiverade tabell stämmer nästan perfekt på mig. Förhållandet mellan milen och maran var 00:48:50 min resp. 04:20:00.
Mina faktiska resultat på dessa distanser (i närtid) var dessa:
Hässelbyloppet 2011. 00:48:34
Vintermaran 2011. 04:21:01
Quote from Funbeat user on 6 November 2011, 21:01Men Sofia då....varför inte kolla lite var ni står några månader före Stockholm Marathon.
Jag skulle rekommendera Borlänge 6h där väl varvet är på typ några hundra meter...å har ni bara kommit runt ETT varv så har ni inte brutit tävlingen utan får en tid
Men Sofia då....varför inte kolla lite var ni står några månader före Stockholm Marathon.
Jag skulle rekommendera Borlänge 6h där väl varvet är på typ några hundra meter...å har ni bara kommit runt ETT varv så har ni inte brutit tävlingen utan får en tid