Quote from Guest on 1 September 2011, 07:40Hej!
Jag är en tämligen grön löpare på 47 år som har sett ljuset sent i livet, jag har bara sprungit lite mer regelbundet i en sisådär 2,5 år. Jag har sedan förra sommaren förbättrat min km-tid från 6:45-tempo till ungefär 5:25-tempo. Har bara sprungit t
Hej!
Jag är en tämligen grön löpare på 47 år som har sett ljuset sent i livet, jag har bara sprungit lite mer regelbundet i en sisådär 2,5 år. Jag har sedan förra sommaren förbättrat min km-tid från 6:45-tempo till ungefär 5:25-tempo. Har bara sprungit t
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 07:50Det du drömmer om idag kan mycket väl vara verklighet om ett år!
Allt handlar om kontinuitet. Att få träna regelbundet under en lång tid. Då blir man bra. Att få vara sjukdomsfri och skadefri. Det kan gå trögt stundtals i utvecklingen men helt plötsligt
Det du drömmer om idag kan mycket väl vara verklighet om ett år!
Allt handlar om kontinuitet. Att få träna regelbundet under en lång tid. Då blir man bra. Att få vara sjukdomsfri och skadefri. Det kan gå trögt stundtals i utvecklingen men helt plötsligt
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 08:55Det Oskar sa. Kontinuitet. I uppbyggnadsskedet (vilket du iofs. har passerat) är det enda du behöver tänka på är att SPRINGA. Spelar egentligen ingen roll hur snabbt eller långt det är bara du ser till att du håller dej skadefri och regelbundet kan komma
Det Oskar sa. Kontinuitet. I uppbyggnadsskedet (vilket du iofs. har passerat) är det enda du behöver tänka på är att SPRINGA. Spelar egentligen ingen roll hur snabbt eller långt det är bara du ser till att du håller dej skadefri och regelbundet kan komma
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 09:47Tack för tips Oskar och Peter.
Ja, jag har själv kommit fram till att "mellanmjölkspassen" är ganska värdelösa. De aktiviteter som jag känner har gett bäst resultat den senaste tiden är när jag sprungit intensivt, t ex med backträning eller intervaller o
Tack för tips Oskar och Peter.
Ja, jag har själv kommit fram till att "mellanmjölkspassen" är ganska värdelösa. De aktiviteter som jag känner har gett bäst resultat den senaste tiden är när jag sprungit intensivt, t ex med backträning eller intervaller o
Quote from Håkan Öhling on 1 September 2011, 10:29Frågan är vad syftet med träningen är. Om man vill maximera utvecklingen per tidsenhet skall man naturyligtvis bomba på med kvalitet. Men vad är nyttan med det egentligen när man är 47 år och springer milen på 52 min? Är det inte bättre att slå sitt pers
Frågan är vad syftet med träningen är. Om man vill maximera utvecklingen per tidsenhet skall man naturyligtvis bomba på med kvalitet. Men vad är nyttan med det egentligen när man är 47 år och springer milen på 52 min? Är det inte bättre att slå sitt pers
Quote from Jonny Persson on 1 September 2011, 11:09Torbjörn: (t+)
Jag sprang ett år maran på 2.51 med mellanmjölksträning. Ingen fart alls utan bara hygglig löpvolym eftersom jag hade en krockskadad rygg som inte gillade hög fart. Så det går. Men visst är det roligare med varierad träning.
Torbjörn: (t+)
Jag sprang ett år maran på 2.51 med mellanmjölksträning. Ingen fart alls utan bara hygglig löpvolym eftersom jag hade en krockskadad rygg som inte gillade hög fart. Så det går. Men visst är det roligare med varierad träning.
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 11:14Kan man inte variera den varierade träningen med mellanmjölksträning?
Ibland har man ju som inte tid (för långpass) eller ork och fokusering (för hårda fartpass). Ibland har man liksom bara en stund över när det passar att springa en stund?
Kan man inte variera den varierade träningen med mellanmjölksträning?
Ibland har man ju som inte tid (för långpass) eller ork och fokusering (för hårda fartpass). Ibland har man liksom bara en stund över när det passar att springa en stund?
Quote from Jonny Persson on 1 September 2011, 11:17Man kan bygga upp en jättefin grund med mellanmjölksträning. Bara mala på. En mycket god vän till mig orkar inte tjafsa med intervaller och sånt utan han bara springer. Han började springa för 4-5 år sen och nu vid 47 års ålder gör han milen på 36, halvma
Man kan bygga upp en jättefin grund med mellanmjölksträning. Bara mala på. En mycket god vän till mig orkar inte tjafsa med intervaller och sånt utan han bara springer. Han började springa för 4-5 år sen och nu vid 47 års ålder gör han milen på 36, halvma
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 11:21Måste vara kul att ha en sådan god vän. 😉 Men vad gjorde han under de första 42 åren av sitt liv? Tränade han mycket då också?
Ursäkta lite OT här. Jag blev bara lite nyfiken.
Måste vara kul att ha en sådan god vän. 😉 Men vad gjorde han under de första 42 åren av sitt liv? Tränade han mycket då också?
Ursäkta lite OT här. Jag blev bara lite nyfiken.
Quote from Jonny Persson on 1 September 2011, 11:24Han spelade badminton en gång i veckan och joggade då och då. Han satte igång att springa på riktigt när hans fru satte igång. Den gode vännen var bra mycket rundare för 5 år sen än vad han är nu. 🙂
En framgångsfaktor för honom har varit att han har få
Han spelade badminton en gång i veckan och joggade då och då. Han satte igång att springa på riktigt när hans fru satte igång. Den gode vännen var bra mycket rundare för 5 år sen än vad han är nu. 🙂
En framgångsfaktor för honom har varit att han har få