Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRimligt mål?
You need to log in to create posts and topics.

Antar att han inte tävlar så ofta? Kör han annan träning än löpning?

Han kör inte en sekund av annan träning förutom sin badmintontid en gång i veckan. Ingen styrka, ingenting. Han gillar att springa. I mer eller mindre samma fart hela tiden.

Tävlar? Jodå han har sprungit två tävlingar bara senaste nio dagarna. Båda gånge

1.000 (t+) på mackan.

Varför maximera risken för skador. :@

OK, OK, har man en perfekt kropp som tål ganska så mycket så var så goda.

Tack K-G.

Personligen så tycker jag att han har ett extremt tråkigt sätt att träna men han tränar på det sättet som han gillar. Hög löpvolym i sig är underskattat som träningsform.

Tack för massor med intressanta synpunkter.

Jo, jag är ganska nöjd med att bättra på miltiden med några minuter per år - men jag hoppas att det blir resultatet även med lite intervall- och backträning varvat med några längre pass då och då. Och det vikti

Vilken bra diskussion det blev.
Det lät lite väl kategoriskt med "undvik mellanmjölksträning", så strikt ska det naturligtvis inte vara. Jag springer ju också massor av softa men korta pass.
Som nybörjare är all träning bra. ALLA pass du kommer ut på ger

För att få upp farten över 5km och 10km har en hel del snabba pass gett bra resultat!

Att minska på de mellanlånga/medeltempo-passen och istället köra hårdare pass närmare/på tröskelfart samt lite lugnare pass med många och varierande fartökningar (fartl

Folk springer åt helvete för fort och kort på långpassen och åt helvete för slött och långt på snabbpassen 🙂

Helt rätt uppfattat Peter. 🙂

Viktigt att ha ett syfte med varje pass. Sedan i det stora hela se att alla pusselbitar DU tror på att du behöver finns med.