Quote from Funbeat user on 25 March 2014, 18:55Mitt förslag baserat på att jag var "hyfsad" på 400 meter.
Kör mängd fram till 1:e juni.
Har du fått panik - kör intervaller.Ett gammalt beprövat och funktionerande intervallschema:
Dubbel svensk stafett 3 gånger med kort vila.
Då springer du ej för
Mitt förslag baserat på att jag var "hyfsad" på 400 meter.
Kör mängd fram till 1:e juni.
Har du fått panik - kör intervaller.
Ett gammalt beprövat och funktionerande intervallschema:
Dubbel svensk stafett 3 gånger med kort vila.
Då springer du ej för
Quote from Funbeat user on 25 March 2014, 18:55Det bidde dubbelt.
Det bidde dubbelt.
Quote from Funbeat user on 25 March 2014, 21:35Om du ska gå från styrkelyft + lätt övervikt till sprint, känns ju inte långsprint som det optimala valet. Jag skulle utnyttja det faktum att du (antagligen) har bra med benstyrka och hyfsat explosiva muskler till att köra kortare sprint. (Många tyngdlyft
Om du ska gå från styrkelyft + lätt övervikt till sprint, känns ju inte långsprint som det optimala valet. Jag skulle utnyttja det faktum att du (antagligen) har bra med benstyrka och hyfsat explosiva muskler till att köra kortare sprint. (Många tyngdlyft
Quote from Funbeat user on 26 March 2014, 07:23Arvid.
Var har du läst att längre och långsammare ger sämre fart?Testa detta: Ut och spring av hjärtans lust - "långsamt". När du fått nog - dra järnet.
"långsamt"?
Lydiard numera ibland ifrågasatt av ny "vetenskap" propagerade för LSD - long slow di
Arvid.
Var har du läst att längre och långsammare ger sämre fart?
Testa detta: Ut och spring av hjärtans lust - "långsamt". När du fått nog - dra järnet.
"långsamt"?
Lydiard numera ibland ifrågasatt av ny "vetenskap" propagerade för LSD - long slow di
Quote from Funbeat user on 26 March 2014, 11:18Det skadar sig inte att springa långt också men vila är då viktigt mellan långa och hårda pass! :-). som ovan sagt gamalldags fartleg är inte heller så dumt . 🙂
Det skadar sig inte att springa långt också men vila är då viktigt mellan långa och hårda pass! :-). som ovan sagt gamalldags fartleg är inte heller så dumt . 🙂
Quote from Funbeat user on 16 June 2015, 22:31Hittade mitt gamla inlägg :), min träningen är till 90% inriktad på cykling nu men...
400m tiden är nu nere på 66sek jämt och 100m tiden ligger på 11.97 direkt efter en 400m sprint, vikten är nere på 84kg
Knäböjen ligger på 3x140kg.
Det är kul och trä
Hittade mitt gamla inlägg :), min träningen är till 90% inriktad på cykling nu men...
400m tiden är nu nere på 66sek jämt och 100m tiden ligger på 11.97 direkt efter en 400m sprint, vikten är nere på 84kg
Knäböjen ligger på 3x140kg.
Det är kul och trä
Quote from Funbeat user on 17 June 2015, 09:53Du verkar relativt sett betydligt bättre på 100 än på 400. Behövs nog fler pass med intervaller 200m - 400m:-)
Du verkar relativt sett betydligt bättre på 100 än på 400. Behövs nog fler pass med intervaller 200m - 400m:-)
Quote from Funbeat user on 19 June 2015, 17:35Kul tråd att läsa!
Efter nio maratonlopp söker jag efter nya utmaningar. Många testar ultralöpning, men jag tror inte det är min grej. Tänkte i stället prova kortare distanser som 400, 800 och 1500 m och funderar på hur man skall träna. Har googlat på m
Kul tråd att läsa!
Efter nio maratonlopp söker jag efter nya utmaningar. Många testar ultralöpning, men jag tror inte det är min grej. Tänkte i stället prova kortare distanser som 400, 800 och 1500 m och funderar på hur man skall träna. Har googlat på m
Quote from Funbeat user on 20 June 2015, 10:04När jag ville fokusera mer på medeldistans hade jag samma problem. Det mesta som skrivs handlar om milen och uppåt.
Kollade nu och ett bokmärke hade jag kvar:
http://www.runningplanet.com/mile-1500-meter.htmlSedan hittade jag en bok av David Sunderland
När jag ville fokusera mer på medeldistans hade jag samma problem. Det mesta som skrivs handlar om milen och uppåt.
Kollade nu och ett bokmärke hade jag kvar:
http://www.runningplanet.com/mile-1500-meter.html
Sedan hittade jag en bok av David Sunderland
Quote from Funbeat user on 20 June 2015, 15:56Intervall 100 - 400 m, spänst, löpskolning och styrka (typ korta tunga serier) kommer att öka snabbheten
Intervall 100 - 400 m, spänst, löpskolning och styrka (typ korta tunga serier) kommer att öka snabbheten