Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRingklockor
You need to log in to create posts and topics.

Nu när alla finväderscyklister, flanörer och hundägare börjar befolka alla stans cykelbanor börjar jag få kramp i tummen. Det är ett evigt plingande hela tiden bara för att komma fram på vissa ställen. Idag körde jag ikapp en cyklist som plötsligt tvärnit

Jag har som en liten regel att ge f-n att cykla på cykelbanor... Skylten med max 10 km/h får mej att låta bli.. he he!!
Vägen är bra mycket bättre.. Kan det vara nån lösning Per? 🙂

Lite passiv cykelhantering kanske kan va på sin plats, som det så fint heter på körskolespråk. Numer håller jag mig alltid jävulskt passiv till allt och alla som kan få för sig att göra dumheter.

Jag har importerat ett gäng indiska ringklockor med superklang. De löser inte problemet med tummen, men de får folk att hoppa av cykelbanor, fantastisk klang som sagt. Jag har dessutom en liten diskret som jag använder när jag bara vill säga att jag är på

Silva. Det är inget alternativ inne i Stockholm under rusningstid. Probelemet är faktiskt att man slussas in och ut ena stunden bland bilarna och nästa stund bland fotgängare.

Björn. Jag kör som du, men det räcker att man missar en gång och det gjorde ja

Har en tuta med gummibälg på pendlarcykeln, låter lite som en gås! Säkert 100dB, men inte ens den biter på mp3 spelande tonåringar. Cyklade sakta, sakta bakom en i vintras, funderade på att "smyga" upp lite vid sidan och rycka lurarna av huvudet...

Per... Tierp.. där allting är möjligt (korsreferens till ngn annan tråd jag härjat i:-))

I Tierp så behöver jag ju inte ens en pendlarcykel.

Brukar hålla stenkoll efter MP3 lurar och mobiltelefoner i örat. Varje dag är ett äventyr. Tänk egentligen. Två timmar cykling per dag i full rusning mellan bilar, cyklar, moppar, barnvagnar, hundar, os

Stilla fråga; är det lagligt att cykla med lurar i bägge öronen?
Förutom att det är dumt alltså.
När jag går med min mp3 har jag alltid ena örat fritt, på mina walkCD, så börjar hon med att varna för att täppa igen bägge öronen om man går i trafik (hon ha

> Idag körde jag ikapp en cyklist som plötsligt tvärnitar framför en liten ojämnhet i marken. Jag fick också bromsa med påföljd att jag flög över styret och gjorde en elegant kullerbytta.

För bilar gäller att den som kommer bakifrån ska hålla avstånd och