Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRingklockor
You need to log in to create posts and topics.

För några år sen använde jag tuta med gummibälg, men det funkade inget vidare. Visst hördes den, men problemet var att fotgängarna inte förstod att det var en cykel som kom. De hoppade visserligen högt men gick inte åt sidan.
En ringklocka är nog det bäst

Jag såg (och hörde) en gång en cykelklocka som var litet större än en normal cykelklocka. Den lät som någonting mitt emellan en gong-gong och en kyrkklocka.

Per eller Peo eller vad du nu heter.
Vad får dig att tro att jag inte känner till trafikregelerna? Självklart var det mitt fel och det gjorde jag klart för damen i fråga också.
Om du har nåt att komma med angående min fråga om ringklockor så tar jag gärna

Frågan är vad man gör åt folk som
Går i bredd över hela gångbanan och cykelbanan? Plingar man så drabbas de bara av totalförlamning om man har en klocka som hörs, annars händer inget
Svårt att tillämpa 3-sekundersregeln med dem.

Folk som cyklar på vänste

> Vad får dig att tro att jag inte känner till trafikregelerna?

Sorry, du skrev att du "var så j-a f-d så det osade om mig".

Med folk som går i grupp på cykelbanor är det så att den kollektiva intelligensen (KIQ) är IQ för den smartaste delat med antalet deltagare i gruppen (eller är det kanske IG för den dummaste delat med antalet deltagare?)

Detta gör hur som helst att få gr

Folk som går i cykelbanan, finns väl inget som gör en så ilsk när man är ute och cyklar fort. Tänkte jag för ett antal år sen.

Fast sen har jag kommit på mig själv med att bete mig likadant i egenskap av fotgängare. Inte ofta, men tillräckligt för att fö

Inte ens alltid ett streck som amrkerar delningen. Och inne i stan markerar de med en smal "gång" av plattor att här cyklar man ...

Ja men... hur tänker folk som går mitt på cykelbanan, gärna lite krokigt. -Här går jag och jag är den enda människan i hela världen (tittar lite i himmlen och vaggar med huvudet...) Som fartgämförelse kan man väl gämföra med att åka traktor på 90km/h väg.

Jag tror att man vänjer sig av vid cyklister på vintern, dvs fotgängare tar över alla ytor som man kan gå på. Ge det några månader, efter ett par påkörda så lär de sig... 🙂

Tyvärr har jag också insett att jag är likadan, dvs cyklar fort och blir jättear