Quote from Christer Kanto on 17 April 2006, 15:42Jörgen: d e många som tror dt........ gäller endast motorväg,(Och Motortrafikled?) där får man inte cykla,gå lr framföra långsamtgående fordon.
Jörgen: d e många som tror dt........ gäller endast motorväg,(Och Motortrafikled?) där får man inte cykla,gå lr framföra långsamtgående fordon.
Quote from Fredrik Närenfors on 17 April 2006, 16:10Vissa hårt trafikerade gator i Stockholm har en särskild skylt för Cykel Förbjuden, trots att det inte är motorväg. Följdaktligen borde man få cykla på alla andra gator som inte har den skylten.
http://www.vv.se/templates/page3____2450.aspx#1_2_10
Vissa hårt trafikerade gator i Stockholm har en särskild skylt för Cykel Förbjuden, trots att det inte är motorväg. Följdaktligen borde man få cykla på alla andra gator som inte har den skylten.
Quote from Christer Kanto on 17 April 2006, 16:34Jo, skyltar brukar man ju lyda....
Jo, skyltar brukar man ju lyda....
Quote from Emma Sjöberg on 18 April 2006, 15:24Helst dom som anger hur fort man får köra va? 😉
Tänker bla på en utförskörning i Laholm.. Dåå skulle nog många cyklister åka fast!
Helst dom som anger hur fort man får köra va? 😉
Tänker bla på en utförskörning i Laholm.. Dåå skulle nog många cyklister åka fast!
Quote from Christer Kanto on 18 April 2006, 16:28BRUKAR...MAN... ....... =inte alltid. När man som cykelmotionär ser en sån me siffror på så är dt en ära att bli tilltalad av farbror blå OBS! Ej 30-skyltar! lite självrespekt har man ju, LR hur?
BRUKAR...MAN... ....... =inte alltid. När man som cykelmotionär ser en sån me siffror på så är dt en ära att bli tilltalad av farbror blå OBS! Ej 30-skyltar! lite självrespekt har man ju, LR hur?
Quote from Fredrik Närenfors on 18 April 2006, 16:43Vi hade en 40 skylt bortanför Tullinge flygfält tidigare. Den var kul för 40 gick bra att hålla. Sen bytte dom ut den mot 50. Förmodligen för att hjälpa oss cyklister vara lagliga. I går lyckades jag dock hålla 53 där så dom misslyckades tyvärr :--)
Vi hade en 40 skylt bortanför Tullinge flygfält tidigare. Den var kul för 40 gick bra att hålla. Sen bytte dom ut den mot 50. Förmodligen för att hjälpa oss cyklister vara lagliga. I går lyckades jag dock hålla 53 där så dom misslyckades tyvärr :--)
Quote from Christer Kanto on 19 April 2006, 20:57lätt å förklara för en med samma skada...
lätt å förklara för en med samma skada...
Quote from Magnus Ahlstrand on 5 May 2006, 20:42Idag hämtade jag min nya cykel och cyklade med synnerligen måttligt tempo hemåt. Tur det, för som sagt, fotgängare överallt, och bilar som svänger ut och står på cykelbanan, en fick till slut backa när han insåg att han inte skulle komma ut på vägen innan
Idag hämtade jag min nya cykel och cyklade med synnerligen måttligt tempo hemåt. Tur det, för som sagt, fotgängare överallt, och bilar som svänger ut och står på cykelbanan, en fick till slut backa när han insåg att han inte skulle komma ut på vägen innan
Quote from Fredrik Närenfors on 5 May 2006, 22:48Defensiv cykling är prio 1 om man vill överleva i stan. Ibland hinner man inte plinga. Då är det bara att hojta till. Det hör tom en bil.
Defensiv cykling är prio 1 om man vill överleva i stan. Ibland hinner man inte plinga. Då är det bara att hojta till. Det hör tom en bil.
Quote from Peter Litzén on 7 May 2006, 15:51Inte den bil som körde om mej igår VÄLDIGT nära o när man pekade att han skulle stanna så körde han på o några i gänget blev lite sura o ökade tempot för att vi skulle komma ikapp honom eftersom de va bara tillåtet att köra i 50 där men när han kom fram t
Inte den bil som körde om mej igår VÄLDIGT nära o när man pekade att han skulle stanna så körde han på o några i gänget blev lite sura o ökade tempot för att vi skulle komma ikapp honom eftersom de va bara tillåtet att köra i 50 där men när han kom fram t