Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRingklockor
You need to log in to create posts and topics.

Jörgen: d e många som tror dt........ gäller endast motorväg,(Och Motortrafikled?) där får man inte cykla,gå lr framföra långsamtgående fordon.

Vissa hårt trafikerade gator i Stockholm har en särskild skylt för Cykel Förbjuden, trots att det inte är motorväg. Följdaktligen borde man få cykla på alla andra gator som inte har den skylten.

http://www.vv.se/templates/page3____2450.aspx#1_2_10

Jo, skyltar brukar man ju lyda....

Helst dom som anger hur fort man får köra va? 😉

Tänker bla på en utförskörning i Laholm.. Dåå skulle nog många cyklister åka fast!

BRUKAR...MAN... ....... =inte alltid. När man som cykelmotionär ser en sån me siffror på så är dt en ära att bli tilltalad av farbror blå OBS! Ej 30-skyltar! lite självrespekt har man ju, LR hur?

Vi hade en 40 skylt bortanför Tullinge flygfält tidigare. Den var kul för 40 gick bra att hålla. Sen bytte dom ut den mot 50. Förmodligen för att hjälpa oss cyklister vara lagliga. I går lyckades jag dock hålla 53 där så dom misslyckades tyvärr :--)

lätt å förklara för en med samma skada...

Idag hämtade jag min nya cykel och cyklade med synnerligen måttligt tempo hemåt. Tur det, för som sagt, fotgängare överallt, och bilar som svänger ut och står på cykelbanan, en fick till slut backa när han insåg att han inte skulle komma ut på vägen innan

Defensiv cykling är prio 1 om man vill överleva i stan. Ibland hinner man inte plinga. Då är det bara att hojta till. Det hör tom en bil.

Inte den bil som körde om mej igår VÄLDIGT nära o när man pekade att han skulle stanna så körde han på o några i gänget blev lite sura o ökade tempot för att vi skulle komma ikapp honom eftersom de va bara tillåtet att köra i 50 där men när han kom fram t