Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRingklockor
You need to log in to create posts and topics.

Jo jag får ofta höra om alla korkade idioter till cyklister folk träffat på i trafiken, och ohyfsade och otrevliga dessutom (och de finns!), men bilister som uppför sig illa emot cyklister och andra och kör som idioter verkar inte anses som typiska bilist

Fotgängare!
Idag hade jag velat ha en kinesisk ringklocka, kommer i min långa, fina utförslöpa till jobbet och så går där två tjejer i bredd, en med hund, och upptäcker jag den andra med lurar i bägge öronen (korkat), jag plingar för allt jag kan, men int

en mistlur?

jag hävdar dock att cyklisterna är farligast för cyklister, de beter sig så dumt.Kanske förväntar man sig mer av dessa vid möte och slappnar av felaktigt? Alla mina olyckor har varit vid sådana möten och denna veckans cyklande har gett mig må

Jo jag vet, mitt framhjul fick rätas ut efter min krock med en cyklist. Fotgängare rör sig långsammare så de är iaf lättare att förekomma, men cyklister på fel sida vägen som väjer åt fel hål osv ... brrr. Inte ser de sig för i korsningar med skymd sikt h

Skulle jag vara problemet menar du? Jag cyklar så långt till höger och i defensivt tempo men vad hjälper det bland alla galningar????

🙂

Vadå ringklockor, ni behöver en AirZound, det fanns i alla fall tidigare två inställningar, en "pedestrian friendly" och en på 115dB.

BILD:http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/nycewheels_1895_51703937

Lite info och reviews finns på http://www.bikemagic.com

Den där måste jag kolla in! är den laglig???
Problemet med både fotgängare och cyklister är att det finns inget som säger att någondera sorten någon sin lärt sig en enda trafikregel, man får ju röra sig ute :)))
Bilister sägs ha klarat körkortsproven, men

en del? haha, de flesta! =) Bra sagt! 😉

Om man får välja är det bättre att krocka med en fotgängare eller en cyklist? Jag tror att fotgängaren är mjukare... 🙂

Beror på hur man ser det:
Om fotgängaren lättare slår skallen hårt i marken och läskiga blodviten uppstår eller om cyklisten man kör på har egen deformationszon (cykeln:))som tar upp smällen mer så att man kanske slår sig själv hårdare, men summan av ska