Quote from Guest on 2 February 2010, 19:52Är det någon som ersätter löppass med roddmaskin? Funkar det ens?
Är det någon som ersätter löppass med roddmaskin? Funkar det ens?
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 20:02Roddmaskin? Motionscykel hade jag kunnat acceptera, men roddmaskin är väl styrketräning mer än kondition?
Jag kan iofs ha fel - det har hänt! 😀
Roddmaskin? Motionscykel hade jag kunnat acceptera, men roddmaskin är väl styrketräning mer än kondition?
Jag kan iofs ha fel - det har hänt! 😀
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 20:02Ett bra komplement till löpningen - visst. Men ersätter någon löpträning gör det inte..
Ett bra komplement till löpningen - visst. Men ersätter någon löpträning gör det inte..
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 20:09Nordens bäste ultralöpare - Rune Larsson - har en roddmaskin hemma.
Så har jag. Nordens nu kanske långsammaste ultradeltagare.
Löpband. Bevare mig väl, men tycker någon att det är bra så OK.
Tycker någon att roddmaskin är bra så är också det OK.
Använ
Nordens bäste ultralöpare - Rune Larsson - har en roddmaskin hemma.
Så har jag. Nordens nu kanske långsammaste ultradeltagare.
Löpband. Bevare mig väl, men tycker någon att det är bra så OK.
Tycker någon att roddmaskin är bra så är också det OK.
Använ
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 20:30"Roddmaskin? Motionscykel hade jag kunnat acceptera, men roddmaskin är väl styrketräning mer än kondition?"
Roddare hör till dom med dom bästa konditionsvärdena av alla. Testa en roddmaskin nästa gång på gymmet och börja ro i en hyfsat snabb hastighet. D
"Roddmaskin? Motionscykel hade jag kunnat acceptera, men roddmaskin är väl styrketräning mer än kondition?"
Roddare hör till dom med dom bästa konditionsvärdena av alla. Testa en roddmaskin nästa gång på gymmet och börja ro i en hyfsat snabb hastighet. D
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 20:33Tack Mr T.
Välformulerat. (t+)
Tack Mr T.
Välformulerat. (t+)
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 20:41Mr T, jag brukar köra roddmaskin på gymmet emellanåt - det var därför jag funderade eftersom jag inte tycker det ger speciellt hög puls om man jämför med löpning.
Sen att jag finner det fantastiskt tråkigt också påverkar säkert mitt omdöme.
Mr T, jag brukar köra roddmaskin på gymmet emellanåt - det var därför jag funderade eftersom jag inte tycker det ger speciellt hög puls om man jämför med löpning.
Sen att jag finner det fantastiskt tråkigt också påverkar säkert mitt omdöme.
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 20:42Hur mycket löpning motsvarar en kilometer rodd?
Jag rodde 5 km häromdagen. Känns som att det borde motsvara 5 km löpning.
Hur mycket löpning motsvarar en kilometer rodd?
Jag rodde 5 km häromdagen. Känns som att det borde motsvara 5 km löpning.
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 20:44Säkert riktigt iofs. Men frågan var väl om roddmaskin specifikt kan ersätta löpning (replik till Mr T.).
Säkert riktigt iofs. Men frågan var väl om roddmaskin specifikt kan ersätta löpning (replik till Mr T.).
Quote from Funbeat user on 2 February 2010, 20:57Givetvis kan man inte träna roddmaskin om man vill bli bra i löpning, det krävs givetvis löpträning. Den centrala kapaciteten kan man dock träna upp med andra idrotter än den man vill bli bra i.
Vill man spara knä och leder är roddmaskinen ett bra hjälpm
Givetvis kan man inte träna roddmaskin om man vill bli bra i löpning, det krävs givetvis löpträning. Den centrala kapaciteten kan man dock träna upp med andra idrotter än den man vill bli bra i.
Vill man spara knä och leder är roddmaskinen ett bra hjälpm