Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRoddmaskin
You need to log in to create posts and topics.

Jag lyckades göra mig illa i höften sist när jag var ute och gick/sprang 1 mil, så löpning just nu (även promenad i snabbt tempo) är uteslutet. Men se roddmaskin funkade utmärkt. 😀
Så nu kan jag träna och bli både svettig och flåsig utan att riskera att

Roddmaskin fungerar mycket bra som konditionsträning för mig. Dock ror de allra flesta jag ser på gymet med fel teknik. Då blir det för mycket "styrketräning mellan sina egna muskelgrupper" och svårt att arbeta fullt ut.

Med korrekt teknik får olika musk

Marcus,

Okej! Låter lovande. Saken är väl mest för mig att jag ofta tröttnar när jag nöter någon träningsaktivitet i flera månader. Försöker därför behålla glädjen genom att ersätta en del löpning med rodd.

Jag tycker att roddmaskin (och rodd) är mer konditionskrävande än löpning. Jag kan/kunnde (innan Elvira kom efter har jag inte testat) ro 10 000m på ca 45-46min (sprang 1mil vid tävling runt 55min, har inte så döds koll)och var helt "död" efteråt. Rodden

Zandra, du är ju faktiskt gammal roddare! (t+)

Jag läste en artikel där det stod att en del löpare körde kettlebell swings för att öka syreupptagningsförmågan, men dessvärre kan jag inte hitta den.

Märkte av in benhinnor idag när jag sprang vilket naturligtvis är lite trist.

Så det måste ju helt enkelt bli VILA från löpning ett tag nu och börja om lite försiktigt.

Men jag vill ju inte tappa kondisträningen helt.

Hur står sig roddmaskin med avseen

Min löpning består endast av terränglöpning, oavsett årstid och hur det är därute. För ungefär en månad sedan började jag träna kettlebell och jag märkte ganska tidigt en påtaglig förbättring i min terränglöpning. Bättre uthållighet och snabbare återhämtn

Jag har också haft problem med onda benhinnor och tycker att rodden funkar super. Man belastar inte benhinnorna utan mer baksidan av benen och rumpan tycker jag.

Jag ror oftast på motstånd 10 och brukar köra 20 min och ligga på ett snitt på 2:17/500 m.

Tack för svaret Mia, det blir till att testa Roddmaskin helt enkelt!