Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 08:38@Mikael.
Jag har haft samma effekt av min kettlebellräning. Jag är oerhört mycket mer uthållig i backarna än tidigare.
Dessutom är jag mycket stabilare/starkare i leder än tidigare. KB är ett mycket bra komplement till löpning.
@Mikael.
Jag har haft samma effekt av min kettlebellräning. Jag är oerhört mycket mer uthållig i backarna än tidigare.
Dessutom är jag mycket stabilare/starkare i leder än tidigare. KB är ett mycket bra komplement till löpning.
Quote from Susan Hartley on 5 February 2010, 09:19Johan: Du får pröva. Jag har en begynnande benhinneinflammation och har alternativtränat ett tag nu. Korta stunder med rodd funkar bra för mig, men jag blev faktiskt lite spänd i musklerna runt tibia när jag rodde 20 minuter i förrgår. Förmodligen beror d
Johan: Du får pröva. Jag har en begynnande benhinneinflammation och har alternativtränat ett tag nu. Korta stunder med rodd funkar bra för mig, men jag blev faktiskt lite spänd i musklerna runt tibia när jag rodde 20 minuter i förrgår. Förmodligen beror d
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 11:15Ok, tack Johanna.
Jag får känna mig fram helt enkelt. Har kört lite rodd och fått instruktioner så jag är medveten om att det är en en väldigt teknisk träning.
Den som lever får se, skall bli kul iaf!
Sist jag körde hade jag dunderont i rumpan och lår
Ok, tack Johanna.
Jag får känna mig fram helt enkelt. Har kört lite rodd och fått instruktioner så jag är medveten om att det är en en väldigt teknisk träning.
Den som lever får se, skall bli kul iaf!
Sist jag körde hade jag dunderont i rumpan och lår
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 13:32Johanna;
du kan dra fotremmen igenom spännet en gång till. Det gör jag alltid och då sitter fötter fast.
Det är ofta lättare att få till rätt roddteknik vid lägre dämpning. Det sitter en effektmätare i maskinen så även om man ror 2:00 min/500m på dämpn
Johanna;
du kan dra fotremmen igenom spännet en gång till. Det gör jag alltid och då sitter fötter fast.
Det är ofta lättare att få till rätt roddteknik vid lägre dämpning. Det sitter en effektmätare i maskinen så även om man ror 2:00 min/500m på dämpn
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 13:55Jag rekommenderar instruktionsklippen här http://www.crossfit.com/cf-info/excercise.html#Row
Hjälpte mig med tekniken.
Jag rekommenderar instruktionsklippen här http://www.crossfit.com/cf-info/excercise.html#Row
Hjälpte mig med tekniken.
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 15:04Jag har prövat olika dämpning (som det alltså heter, inte motstånd som jag trodde) allt från 3,4,5 till 7 och 8, men jag tycker att 10 känns bäst för mig. Det blir liksom trögare då och det känns mer som lagom för hur jag ror. Annars får man svisha fram o
Jag har prövat olika dämpning (som det alltså heter, inte motstånd som jag trodde) allt från 3,4,5 till 7 och 8, men jag tycker att 10 känns bäst för mig. Det blir liksom trögare då och det känns mer som lagom för hur jag ror. Annars får man svisha fram o
Quote from Susan Hartley on 5 February 2010, 17:08Marcus: Tack för tipset! 🙂
Marcus: Tack för tipset! 🙂
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 17:48Är det nån som kan förklara för en landkrabba vad som skiljer mellan Concept 2s dämpning och motståndet hos en Fluid Rower (sån med vattentank)?
Är det nån som kan förklara för en landkrabba vad som skiljer mellan Concept 2s dämpning och motståndet hos en Fluid Rower (sån med vattentank)?
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 18:57Mia,
Ja jag tycker också 10 känns bäst. Får ont i rumpan av att flänga fram och tillbaka när jag kör med lättare.
Mia,
Ja jag tycker också 10 känns bäst. Får ont i rumpan av att flänga fram och tillbaka när jag kör med lättare.
Quote from Funbeat user on 5 February 2010, 19:15Nu höll jag på ganska så länge ( 3 - 5 timmar ), men jag hade noll problem med rumpan utan viktpålägg(motstånd).
Tror att övar man så får man in flytet.
Nu hade jag rott som telning i tävlingsbåt + i ekor på västkusten + vrickat ( vet ni vad det är - ja
Nu höll jag på ganska så länge ( 3 - 5 timmar ), men jag hade noll problem med rumpan utan viktpålägg(motstånd).
Tror att övar man så får man in flytet.
Nu hade jag rott som telning i tävlingsbåt + i ekor på västkusten + vrickat ( vet ni vad det är - ja