Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRoddmaskin
You need to log in to create posts and topics.

K-G: Ja, alla har vi olika favoriter. Jag får inte heller ont i rumpan av lägre motstånd/vikt, men tycker bara att det går långsammare att komma samma sträcka som jag gör på 10:an.

Imorgon ska jag köra konditionstestet som fanns uppsatt vid roddmaskinerna på gymmet.

Förresten, om jag vill ha likvärdig konditionsträning som vid 11 kilometers löpning (som egentligen står på schemat imorgon), typ hur långt/länge/intensivt bör jag ro

Malin: Ro samma tid som det skulle tagit dig att springa 11 km. Då kommer det nog jämna ut sig konditionsmässigt.

Jag vill härmed utmana er alla på att ro 2 km så fort ni bara kan! Är ni på? 🙂

Jag antar utmaningen. Inte för att jag är snabb men det är ju en kul grej 🙂

Jag e på! (#)

Jag har provat 2000m så fort jag kunde. Jag vill aldrig göra om det! Smärtan var påtaglig: det stack i underarmarna som var stenhårda av mjölksyra, benen skakar som satan och luftrören är trasiga av överdriven andningsfrekvens. Roddmaskin pestmaskin. Men

här finns fler rekord att jämföra sig med: http://concept2.co.uk/records/2000_world

Tredje gången jag ror. Mitt resultat...
Rodde 2,118 km på 10 minuter.
Utmaningen var egentligen så långt man bare örker på 10 minuter. Enligt konditionstestet på gymmet motsvarar det steg två på vältränad-skalan 🙂

Måste skaffa handskar, är alldeles

Nej, inga handskar ska brukas. Man vänjer sig efter några pass.