Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRoddmaskin
You need to log in to create posts and topics.

Världseliten ligger på runt 6 minuter.
Men om man är lång, tung, stark och uthållig så kan man få till bra tider. Ja har för mig att Magnus Samuelsson hade världsrekordet på 500m en gång i tiden.

Ok, dåfår jag ta med kameran till gymmet imorgon då. För jag tänkt testa att köra då.

Jag hoppas att alla som pratar löpning vet vem han är, så någon presentation får ni inte...

I höstas, när Martin kom tillbaka till skolan (på kryckor) efter VM i orientering, där han fick en pinne 12cm in i låret, körde han dubbla pass på roddmaskin med

Jag trodde att jag skulle klara under 7 minuter innan jag satte igång men sista minuterna hade jag grymt med mjölksyra. Jag körde på 7:02:9 och tog i så att jag mådde illa efteråt.
Min taktik var att starta över medelfart dvs runt 1:42/500m dom första 50

Med 7.02 är du bättre än 75% av alla deltagare på Concept 2:s "världsranking".

Själv kan jag inte komma upp i 1.42/500 m, ens under några drag 🙂

Marcus,

Bra jobbat! Hade tänkt ett liknande upplägg. Får se om jag kan klå din tid imorgon. 🙂

6.50.2 /2000m (utan foto, men med en pulskurva)

Hade precis avslutat ett intervallpass på löpbandet, så några sekunder borde gå att kapa om man är helt fräsch.

I en perfekt värld så hade jag även sett att den där maskinen var fastbultat i golvet så man

Grym tid! (#)

Det där med roddturen genom gymmet hände mig också. Jag band fast maskinen med ett hopprep för att slippa kana iväg.

Johan, väldigt imponerande tid! Kommer bli svår att slå. Väldigt roligt att föreställa sig den kraftfulla rodden som flyttar runt maskinen i lokalen 😀

Jag rodde 2 km på 7:35 idag. Sista grenen i en gymtriathlon med löpning och cykling innan så jag skäm

Tänk om det fanns lika mycket entusiasm för 2000m löpning! (Eller t ex 1500m om man vill vara lite mer standard.)