Quote from Funbeat user on 6 February 2010, 18:55Världseliten ligger på runt 6 minuter.
Men om man är lång, tung, stark och uthållig så kan man få till bra tider. Ja har för mig att Magnus Samuelsson hade världsrekordet på 500m en gång i tiden.
Världseliten ligger på runt 6 minuter.
Men om man är lång, tung, stark och uthållig så kan man få till bra tider. Ja har för mig att Magnus Samuelsson hade världsrekordet på 500m en gång i tiden.
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 18:53Ok, dåfår jag ta med kameran till gymmet imorgon då. För jag tänkt testa att köra då.
Ok, dåfår jag ta med kameran till gymmet imorgon då. För jag tänkt testa att köra då.
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 19:04Jag hoppas att alla som pratar löpning vet vem han är, så någon presentation får ni inte...
I höstas, när Martin kom tillbaka till skolan (på kryckor) efter VM i orientering, där han fick en pinne 12cm in i låret, körde han dubbla pass på roddmaskin med
Jag hoppas att alla som pratar löpning vet vem han är, så någon presentation får ni inte...
I höstas, när Martin kom tillbaka till skolan (på kryckor) efter VM i orientering, där han fick en pinne 12cm in i låret, körde han dubbla pass på roddmaskin med
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 21:46Jag trodde att jag skulle klara under 7 minuter innan jag satte igång men sista minuterna hade jag grymt med mjölksyra. Jag körde på 7:02:9 och tog i så att jag mådde illa efteråt.
Min taktik var att starta över medelfart dvs runt 1:42/500m dom första 50
Jag trodde att jag skulle klara under 7 minuter innan jag satte igång men sista minuterna hade jag grymt med mjölksyra. Jag körde på 7:02:9 och tog i så att jag mådde illa efteråt.
Min taktik var att starta över medelfart dvs runt 1:42/500m dom första 50
Quote from Funbeat user on 7 February 2010, 22:03Med 7.02 är du bättre än 75% av alla deltagare på Concept 2:s "världsranking".
Själv kan jag inte komma upp i 1.42/500 m, ens under några drag 🙂
Med 7.02 är du bättre än 75% av alla deltagare på Concept 2:s "världsranking".
Själv kan jag inte komma upp i 1.42/500 m, ens under några drag 🙂
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 00:21Marcus,
Bra jobbat! Hade tänkt ett liknande upplägg. Får se om jag kan klå din tid imorgon. 🙂
Marcus,
Bra jobbat! Hade tänkt ett liknande upplägg. Får se om jag kan klå din tid imorgon. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 13:306.50.2 /2000m (utan foto, men med en pulskurva)
Hade precis avslutat ett intervallpass på löpbandet, så några sekunder borde gå att kapa om man är helt fräsch.
I en perfekt värld så hade jag även sett att den där maskinen var fastbultat i golvet så man
6.50.2 /2000m (utan foto, men med en pulskurva)
Hade precis avslutat ett intervallpass på löpbandet, så några sekunder borde gå att kapa om man är helt fräsch.
I en perfekt värld så hade jag även sett att den där maskinen var fastbultat i golvet så man
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 13:46Grym tid! (#)
Det där med roddturen genom gymmet hände mig också. Jag band fast maskinen med ett hopprep för att slippa kana iväg.
Grym tid! (#)
Det där med roddturen genom gymmet hände mig också. Jag band fast maskinen med ett hopprep för att slippa kana iväg.
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 15:07Johan, väldigt imponerande tid! Kommer bli svår att slå. Väldigt roligt att föreställa sig den kraftfulla rodden som flyttar runt maskinen i lokalen 😀
Jag rodde 2 km på 7:35 idag. Sista grenen i en gymtriathlon med löpning och cykling innan så jag skäm
Johan, väldigt imponerande tid! Kommer bli svår att slå. Väldigt roligt att föreställa sig den kraftfulla rodden som flyttar runt maskinen i lokalen 😀
Jag rodde 2 km på 7:35 idag. Sista grenen i en gymtriathlon med löpning och cykling innan så jag skäm
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 15:16Tänk om det fanns lika mycket entusiasm för 2000m löpning! (Eller t ex 1500m om man vill vara lite mer standard.)
Tänk om det fanns lika mycket entusiasm för 2000m löpning! (Eller t ex 1500m om man vill vara lite mer standard.)