Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 16:22Jaha då är det 6:50 man ska slå (H). Vi har C2 på mitt gym. Är dom OK? Belastning 10 förmodar jag?
🙂
Jaha då är det 6:50 man ska slå (H). Vi har C2 på mitt gym. Är dom OK? Belastning 10 förmodar jag?
🙂
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 16:35Lars.
Du får skylla på dina föräldrar. 😉En annan som är född 1938 fick vara med om massor av banlöpning.
Upp till 3.000 meter var det hålligång.På 90-talet började det avta.
Varför?De yngre ville inte.
Knata runt på en arena.
Det kunde inte bli tön
Lars.
Du får skylla på dina föräldrar. 😉
En annan som är född 1938 fick vara med om massor av banlöpning.
Upp till 3.000 meter var det hålligång.
På 90-talet började det avta.
Varför?
De yngre ville inte.
Knata runt på en arena.
Det kunde inte bli tön
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 16:41@Johan
Jisses. Du går in som nummer 160 i världen i år på dina 6:50.2. (V)
EDIT: Kollade in vilken ålder det var på dom som hade lagt in sina resultat på siten och scrollade och scrollade sida upp och sida ner och fick till min förvåning se att alla låg
@Johan
Jisses. Du går in som nummer 160 i världen i år på dina 6:50.2. (V)
EDIT: Kollade in vilken ålder det var på dom som hade lagt in sina resultat på siten och scrollade och scrollade sida upp och sida ner och fick till min förvåning se att alla låg
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 16:45Mikael:
Den världsrankingen är förvisso inte så tillförlitlig men 6:50 är ändå grymt bra.
Concept II är de bästa roddmaskinerna. Belastning 10 innebär färre drag och ofta snabbare hastigheter.
Mikael:
Den världsrankingen är förvisso inte så tillförlitlig men 6:50 är ändå grymt bra.
Concept II är de bästa roddmaskinerna. Belastning 10 innebär färre drag och ofta snabbare hastigheter.
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 16:49"Belastning 10 innebär färre drag och ofta snabbare hastigheter."
Jag som trodde att en högre siffra innebar större motstånd (#)
"Belastning 10 innebär färre drag och ofta snabbare hastigheter."
Jag som trodde att en högre siffra innebar större motstånd (#)
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 17:05Finns det inte diskussion här på FB som pratar just om motståndet på C2 maskiner och att det inte har någon inverkan på den uppmät hastigheten? Eller fattade jag helt fel...
Finns det inte diskussion här på FB som pratar just om motståndet på C2 maskiner och att det inte har någon inverkan på den uppmät hastigheten? Eller fattade jag helt fel...
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 17:07Den här?
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=290917
Den här?
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 17:10kanske, men jag hittade den här ist:
http://www.concept2.se/default.asp?svrodd=visakategori&kategori=Motst%E5ndet&id=77Jag hade fel 🙂
Har vi/finns det regler för vilket motstånd som skall användas?
kanske, men jag hittade den här ist:
http://www.concept2.se/default.asp?svrodd=visakategori&kategori=Motst%E5ndet&id=77
Jag hade fel 🙂
Har vi/finns det regler för vilket motstånd som skall användas?
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 17:19Dämpning är det korrekta ordet.
Nu när jag körde på 6.50 hade jag reglaget inställt på nånstans mellan 4an å 5an. Blir rätt hög frekvens, minns jag inte riktigt vad jag hade i snitt, men 38 eller nått sånt. Började på 165bpm i puls, och hade 175 när jag
Dämpning är det korrekta ordet.
Nu när jag körde på 6.50 hade jag reglaget inställt på nånstans mellan 4an å 5an. Blir rätt hög frekvens, minns jag inte riktigt vad jag hade i snitt, men 38 eller nått sånt. Började på 165bpm i puls, och hade 175 när jag
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 19:48Mikael,
Lät jag dryg? Tänkte mig nog inte för. Har inte jättebra kläm på vad motståndet egentligen innebär. För mig gör det att jag ror snabbare.
Redigering: Läste Anders länk och där stod det nederst att "Generellt kan man säga att en lätt inställning
Mikael,
Lät jag dryg? Tänkte mig nog inte för. Har inte jättebra kläm på vad motståndet egentligen innebär. För mig gör det att jag ror snabbare.
Redigering: Läste Anders länk och där stod det nederst att "Generellt kan man säga att en lätt inställning