Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har kört med Runkeeper Pro, använde den några gånger men insåg sedan att den bara störde och jag tycker iPhone är alldeles för biffig att ha med sig när man tränar.

Den där funktionen att man kan plotta ut sin runda på kartan upphörde att vara intres

Har testat endomondo och runkeeper på min Iphone vid cykling, löpning och längdåkning. Kul i början men min erfarenhet är lik många andras att det är oprecis mätning där jag varit med om upp till 1 km diff på samma 12km-sträcka. Jag har heller aldrig titt

nike+ (utan GPS) är iaf konsekvent, är den felalibrerad så mäter den åtminstone fel varje gång på samma sträcka. Dessutom fungerar den även om man springer på löpband eller inte har fri sikt till satelliterna..

Jaha, kostar dem, sorry. Jag har Android så jag vet inte riktigt...

Skulle inte funbeat komma med gps loggning snart? alltså deras app till iphone? tyckte det stod så i deras uppdatering.

Jag har bara kört med Runkeeper free och nu Pro sedan ett tag tillbaka. Kul att rundan loggas med sträcka och tid och sedan spara och kan laddas upp på deras hemsida. Dock springer jag nästan aldrig med Iphonen då jag tycker den är för stor och klumpig fö

Jag har testat flera olika GPS-appar till Iphone och resultatet är tyvärr ganska entydigt. Det funkar helt okej i öppen terräng men så fort man springer i skog loggar den alldeles för kort.

Har även bloggat om detta:
http://htunander.blogspot.com/2010/11

(Du skriver Forerunner 450 cx, skall nog vara 405 cx.)

Går det inte att få iphonen att logga varje sekund?

Hmm..nu blir jag osäker. 405 eller 450, verkar finnas båda om man googlar på det. Skitsamma.

Det har jag faktiskt ingen aning om. Går det? I så fall borde ju kanske iphonen bli mer exakt.

Tack för all input. Verkar vara so-so vad man än väljer till sin iphone.
Funderar nu på att använda nike+/ipod på löpband, nike+/iphone ute och runkeeper under diverse promenadvarianter/cykel. På så sätt kan jag använda all min träningsdata, men nike+ bli