Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSå här ser det ut. Tips tack!
You need to log in to create posts and topics.

Lite då och då läser jag trådar där tips önskas. Ofta efterfrågas en filmsnutt för att bättre kunna hjälpa till.

Jag tänkte att det här kunde bli tråden där man lämnar ut några sekunder av sig själv och blir bedömd. Jag känner därmed ett ansvar att inled

Kul grej och jäkligt tufft och vågat. 10 poäng till dig.

Ed. Andra får komma med synpunkter om sådana finns.

jag ska tävla imorgon och söndag....om ingen annan har hunnit att kommentera ska jag åter kommer under måndag

bra video, men det hade varit bra att kunna ser dina föterna även på andra 25

Kul! 🙂
Vi får se om någon ger sig på att kommentera.

Min snabba analys:

Det ser bra ut! Bra isättning, handen rakt fram framför resp axel. Avslappnad simning.

Några saker att tänka på:
direkt när du sträckt i handen och glidit (heter det så?) så tappar du trycket och handen försvinner lite in under kroppe

pausen mellan pass 1 och 2 bli förkort att åker hem så jag hade tid att kolla mer på detta.

jag måste säg något emot Torbjörn ang din vänster hand (och kanske din höger också) jag tycker den gå förlångt framför din ansikte. eftersom video är tagen från

Tack för era utmärkta svar, Torbjörn och Ryan!

Det dök upp några följdfrågor men jag tar det senare. Jag sitter i simhallen nu och väntar på att träningen ska dra igång, det kommer nog finnas utrymme idag för att ta det lite lugnt och fokusera på era tip

Knappt simkunnig men en mästare på åsikter:
- vänta med att dra med fram-armen tills du stoppar i andra handen.
- stick ned handen i vattnet, inte trycka ned den.
- ser ut som om drag-armen är rak när du drar(?). Böj och håll armbågen högt.

Annars tyc

Hej Samuel

Tycker du ska sticka ner handen framför huvudet och sträcka ut armen, så långt du kan ,överdriv gärna så du känner skillnad.
Sen gör du lika med avslutet på rörelsen under vattnet, tryck handen så långt bak du kan , så att du kommer upp med n

Ursäkta Magnus, men det där med att sträcka armen helt bakåt vill jag bestämt invända mot. Armen ger inget framåtdriv bakom badbyxlinningen; snarare trycker underarmen och handen vattnet i så fall uppåt.