Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 16:07Jag skulle tror motstånd i vattnet är betydligt viktigare än draget.
Vattenläget är den viktigaste faktorn för motståndet. Så se t ex hur mycket många relativt orutinerade triathleter simmar med och utan våtdräkt (där man får bra vattenläget gratis).
Jag skulle tror motstånd i vattnet är betydligt viktigare än draget.
Vattenläget är den viktigaste faktorn för motståndet. Så se t ex hur mycket många relativt orutinerade triathleter simmar med och utan våtdräkt (där man får bra vattenläget gratis).
Quote from Funbeat user on 3 June 2012, 11:26Skulle vara kul om någon har lust att kommentera min simning och komma med lite tips.
Lite bakgrund:
Simning är ganska nytt för mig. Började med frisim i höstas och har gått ett par vuxencrawlkurser och på det simmat själv ca en gång i veckan.Teknikmäss
Skulle vara kul om någon har lust att kommentera min simning och komma med lite tips.
Lite bakgrund:
Simning är ganska nytt för mig. Började med frisim i höstas och har gått ett par vuxencrawlkurser och på det simmat själv ca en gång i veckan.
Teknikmäss
Quote from Funbeat user on 3 June 2012, 11:39Nils: Försök att sätta i händerna framför axlarna. Du har en tendens att överkorsa. Tummen i armhålan är en bra övning, då leder du handen rätt. Försök också att glida lite mer på varje armtag.
Nils: Försök att sätta i händerna framför axlarna. Du har en tendens att överkorsa. Tummen i armhålan är en bra övning, då leder du handen rätt. Försök också att glida lite mer på varje armtag.
Quote from Funbeat user on 3 June 2012, 11:56Tack för tipset. (H) Det blir uppenbart när man hör det. Blir genast sugen på att gå och simma idag och testa.
Hela simningen blev lite stressad i sig när vi filmade och jag var väldigt fokuserad på att inte överglida och det är kanske därför jag glider v
Tack för tipset. (H) Det blir uppenbart när man hör det. Blir genast sugen på att gå och simma idag och testa.
Hela simningen blev lite stressad i sig när vi filmade och jag var väldigt fokuserad på att inte överglida och det är kanske därför jag glider v
Quote from Funbeat user on 3 June 2012, 13:22Voltvändningarna får 5/5. 😉
Voltvändningarna får 5/5. 😉
Quote from Funbeat user on 3 June 2012, 19:54Funderade på om jag skulle redigera bort voltvändningarna eller inte.
Tog i varje fall bort dyken för att slippa den värsta formerna av förödmjukelse. 😉
Funderade på om jag skulle redigera bort voltvändningarna eller inte.
Tog i varje fall bort dyken för att slippa den värsta formerna av förödmjukelse. 😉
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 06:35Hej här kommer mina tips.
1 Högre armbåge i draget
2 Vid andning så ska du inte vrida så mycket på nacken utan låta rotationen göra jobbet
3 utandning skall helst göras hela tiden när ansiktet är i vattnet
4 vändningen skall armnarna vara stilla i bakre p
Hej här kommer mina tips.
1 Högre armbåge i draget
2 Vid andning så ska du inte vrida så mycket på nacken utan låta rotationen göra jobbet
3 utandning skall helst göras hela tiden när ansiktet är i vattnet
4 vändningen skall armnarna vara stilla i bakre p