Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSå här ser det ut. Tips tack!
You need to log in to create posts and topics.

Jag skulle tror motstånd i vattnet är betydligt viktigare än draget.

Vattenläget är den viktigaste faktorn för motståndet. Så se t ex hur mycket många relativt orutinerade triathleter simmar med och utan våtdräkt (där man får bra vattenläget gratis).

Skulle vara kul om någon har lust att kommentera min simning och komma med lite tips.
Lite bakgrund:
Simning är ganska nytt för mig. Började med frisim i höstas och har gått ett par vuxencrawlkurser och på det simmat själv ca en gång i veckan.

Teknikmäss

Nils: Försök att sätta i händerna framför axlarna. Du har en tendens att överkorsa. Tummen i armhålan är en bra övning, då leder du handen rätt. Försök också att glida lite mer på varje armtag.

Tack för tipset. (H) Det blir uppenbart när man hör det. Blir genast sugen på att gå och simma idag och testa.
Hela simningen blev lite stressad i sig när vi filmade och jag var väldigt fokuserad på att inte överglida och det är kanske därför jag glider v

Voltvändningarna får 5/5. 😉

Funderade på om jag skulle redigera bort voltvändningarna eller inte.
Tog i varje fall bort dyken för att slippa den värsta formerna av förödmjukelse. 😉

Hej här kommer mina tips.
1 Högre armbåge i draget
2 Vid andning så ska du inte vrida så mycket på nacken utan låta rotationen göra jobbet
3 utandning skall helst göras hela tiden när ansiktet är i vattnet
4 vändningen skall armnarna vara stilla i bakre p