Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 12:22Ja, det är sådant här som får mig att tvivla mer och mer på TI-metoden.
Ja, det är sådant här som får mig att tvivla mer och mer på TI-metoden.
Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 15:22Jag tror du är lite hård här Iceman.
Jag har visserligen inte gått någon TI kurs
utan bara tagit del av boken och videorna,
men jag har fått för mig att man är märkbart
tyst om hur draget skall gå till.
Det är som man saknar en klar policy om det.Tvärs
Jag tror du är lite hård här Iceman.
Jag har visserligen inte gått någon TI kurs
utan bara tagit del av boken och videorna,
men jag har fått för mig att man är märkbart
tyst om hur draget skall gå till.
Det är som man saknar en klar policy om det.
Tvärs
Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 16:45"what you do between strokes
is actuallu more important than how you take the stroke"Detta låter som flummigt guru talk om du frågar mig. Det är ju trots allt draget som står för framdrivningen och då borde utförandet av detta i allra högsta grad vara v
"what you do between strokes
is actuallu more important than how you take the stroke"
Detta låter som flummigt guru talk om du frågar mig. Det är ju trots allt draget som står för framdrivningen och då borde utförandet av detta i allra högsta grad vara v
Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 19:17Nu börjar du förstå TI....
Gå till http://books.google.se/books?id=cypU4LPwIBsC&printsec=frontcover&hl=sv#v=onepage&q&f=false
Klicka -> "Framsida" -> "A New Role for Your Hands Standi... 56"
(Du har bara ett visst antal sidor förhandsvisning)
Och läs vad
Nu börjar du förstå TI....
Gå till http://books.google.se/books?id=cypU4LPwIBsC&printsec=frontcover&hl=sv#v=onepage&q&f=false
Klicka -> "Framsida" -> "A New Role for Your Hands Standi... 56"
(Du har bara ett visst antal sidor förhandsvisning)
Och läs vad
Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 22:15Simning är ganska lätt igentligen. oavsett simsätt så handlar det endast om 2 saker .
1. Få ett bra tag i vattnet för framdrivning
2. Reducera allt annat måtstånd
Simning är ganska lätt igentligen. oavsett simsätt så handlar det endast om 2 saker .
1. Få ett bra tag i vattnet för framdrivning
2. Reducera allt annat måtstånd
Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 23:35Och det är väl säkerligen punkt ett som gör att man inte simmar mycket snabbare än två-minuters-tempo per hundring.
Man får inte tag om vattnet, dvs händerna glider mera igenom vattnet än få tag på det och man kan skjuta sig fram.Det känns ju som de fle
Och det är väl säkerligen punkt ett som gör att man inte simmar mycket snabbare än två-minuters-tempo per hundring.
Man får inte tag om vattnet, dvs händerna glider mera igenom vattnet än få tag på det och man kan skjuta sig fram.
Det känns ju som de fle
Quote from j sollerman on 5 May 2012, 09:08Skulle säga att dom flesta jag tränar simmar snabbare än 2 minuter per 100ing. Och det är vuxna personer utan simbakgrund.
Skulle säga att dom flesta jag tränar simmar snabbare än 2 minuter per 100ing. Och det är vuxna personer utan simbakgrund.
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 11:22Kalle, jag får byta bassäng 😉
Kalle, jag får byta bassäng 😉
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 12:17Den där boken verkar intressant, kanske man ska beställa ett exemplar.
Den där boken verkar intressant, kanske man ska beställa ett exemplar.
Quote from j sollerman on 5 May 2012, 20:00Du är välkommen att träna för mig 😉 Jag är snart utbildad ledare 🙂
Du är välkommen att träna för mig 😉 Jag är snart utbildad ledare 🙂