Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSå här ser det ut. Tips tack!
You need to log in to create posts and topics.

Mikaela: jag tycker att du sticker i högerhanden helt perfekt men vänsterhanden trycker du ned. När man trycker ned armen så är risken att benen sjunker.

Jag är ingen proffs så tag tipset för vad det är. 🙂

Nu var det ett tag sedan jag körde med fenor, men jag får ge det ett försök till. Jag är inte så oroad över att jag inte får så mycket kraft i bentagen, men jag vill ju undvika att mina megafötter bromsar som de gör nu.

Gällande voltvändningarna så tycke

Iceman, hur ska man lära sig voltvända om man inte vågar misslyckas?

Alltså, nu tycker jag ifrågasättningen av Iceman börjar gå överstyr.

Det jag tror Iceman menar, rätta mig om jag har fel, är att det inte är någon idé att köra voltvändningar när man simmar sina längder ifall det tar mer energi än det sparar. Det låter h

Ja när jag kan göra snygga och effektiva voltvändningar så är det läge att börja med dem. Möjligheterna att öva på dem är dock inte alltid så stora, och jag är mkt tveksam om de öht hör hemma vid en del tillfällen t ex när det är trångt i bassängen och fo

Hej,

Ny här på forumet. Har ett tips till Jörgen. Jag är visserligen mastersimmare men jag har problem med stela fotleder jag också.

Bifogar en länk om tips för att öva bensparken. Skall funka för både "bassängsim" och OW.
http://www.goswim.tv/entries/5

Tack för länken Lars. Testade att böja lite mer på benen idag och det kändes som att det funkade. Gött!

Tjenare såg att några har kommenterat armbågen men inte riktigt det jag vill tipsa om.

Det största problemet i din simning på filmen är att du inte får tag i vattnet ordentligt och det beror främst på att du tappar ner armbågen. Armbågen ska du försöka h

Intressant det här med armbågar och djup i draget. Tittar man på TI-metoden så förordar ju den att armen skall vara i princip helt sträckt och armbågen går djupt ner under draget. Frågar man en simtränare så skall man inte alls göra så, utan det är höga a

TI är nog inte ämnat (även om det finns undantag) för att det ska gå fort utan ett sätt att lära ut simning till vuxna.