Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 17:24Du ska kicka hårdare med benen och träna mer intervaller.
Du ska kicka hårdare med benen och träna mer intervaller.
Quote from Elias Engqvist on 19 April 2012, 17:52Du ska sätta dig på botten och sitta kvar i två timmar!
Du ska sätta dig på botten och sitta kvar i två timmar!
Quote from Funbeat user on 19 April 2012, 21:51Glid mer på varje armtag, det ser lite stressat ut.
Det är lite svårt att se ur den filmade vinkeln men det ser ut som om du har en tendens att nästan korsa armtagen. Framför axeln ska det vara, inte längre in.
Glid mer på varje armtag, det ser lite stressat ut.
Det är lite svårt att se ur den filmade vinkeln men det ser ut som om du har en tendens att nästan korsa armtagen. Framför axeln ska det vara, inte längre in.
Quote from j sollerman on 20 April 2012, 09:10Jag tycker inte du ska kicka mer. Tycker kicken är harmonisk ut. Inge kul idé att kicka hårdare eller snabbare om du inte ska simma sprint. Onödigt att lägga all energi på bensparken!
Jag tycker inte du ska kicka mer. Tycker kicken är harmonisk ut. Inge kul idé att kicka hårdare eller snabbare om du inte ska simma sprint. Onödigt att lägga all energi på bensparken!
Quote from Elias Engqvist on 20 April 2012, 10:18Jag vill bara berätta att jag messade filmen till Ryan också men hans svar får ni inte se här 🙂 men vissa av er har skrivit samma som han och att hålla huvudet ner mer är, som sagt, en kommentar som jag redan fått av min simtränare, som jag fick här ova
Jag vill bara berätta att jag messade filmen till Ryan också men hans svar får ni inte se här 🙂 men vissa av er har skrivit samma som han och att hålla huvudet ner mer är, som sagt, en kommentar som jag redan fått av min simtränare, som jag fick här ova
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 11:36Kan bjussa på två länkar på min simning. Jag började på crawlkurs i höstas och då vågade jag knappt doppa ansiktet i vattnet och var verkligen inget vattendjur. Efter hela höstterminen och halva vårterminen såg min simning ut såhär:
http://youtu.be/L-6Bc
Kan bjussa på två länkar på min simning. Jag började på crawlkurs i höstas och då vågade jag knappt doppa ansiktet i vattnet och var verkligen inget vattendjur. Efter hela höstterminen och halva vårterminen såg min simning ut såhär:
Quote from Elias Engqvist on 20 April 2012, 12:42Två frågor mer än kommentarer:
Har du inte väl raka armar (sträcker dig långt ner) i draget?
Du sparkar inte medan du glider. Ska man göra så.Sen tycker jag att det ser fint ut men vad vet jag 🙂
Två frågor mer än kommentarer:
Har du inte väl raka armar (sträcker dig långt ner) i draget?
Du sparkar inte medan du glider. Ska man göra så.
Sen tycker jag att det ser fint ut men vad vet jag 🙂
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 13:21Jag tycker det ser ut som Mikaela kör 2-beat-kick och då sparkar man inte oftare 😉
Jag tycker det ser ut som Mikaela kör 2-beat-kick och då sparkar man inte oftare 😉
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 13:35@Mikaela
Jag började också simma i höstas och kan säga att du simmar mycket bättre än mig 🙂När jag tittade på din andra film ser det ut som du glider mycket på varje armtag. Varför är det bra?
@Mikaela
Jag började också simma i höstas och kan säga att du simmar mycket bättre än mig 🙂
När jag tittade på din andra film ser det ut som du glider mycket på varje armtag. Varför är det bra?
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 13:50Vitsen med TI (total immersion) är att träna för långdistanssimning och då är det smart att spara så mycket energi som möjligt - dvs. glida så långt som möjligt på varje tag och sparka så lite som möjligt med benen för att spara energi. Vill man simma for
Vitsen med TI (total immersion) är att träna för långdistanssimning och då är det smart att spara så mycket energi som möjligt - dvs. glida så långt som möjligt på varje tag och sparka så lite som möjligt med benen för att spara energi. Vill man simma for