Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 22:47Flindra: poängen är att inte ha en sådan benspark. Den är inte bra alls...
Flindra: poängen är att inte ha en sådan benspark. Den är inte bra alls...
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 06:51Om man tänker enligt total immersion så är det en perfekt benspark för att simma så länge som möjligt med så lite energiåtgång som möjligt. Men du kanske vill simma fort och kort?
Om man tänker enligt total immersion så är det en perfekt benspark för att simma så länge som möjligt med så lite energiåtgång som möjligt. Men du kanske vill simma fort och kort?
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 09:10Håller på med triathlon och mest IM/HIM så jag vill hålla på lite längre och spara lite krafter.
Så ur den synpunkten så är det bra att jag inte använder fötterna som om det vore 100m som jag kör fullt på. Men man har ändå rätt stor fördel att använda föt
Håller på med triathlon och mest IM/HIM så jag vill hålla på lite längre och spara lite krafter.
Så ur den synpunkten så är det bra att jag inte använder fötterna som om det vore 100m som jag kör fullt på. Men man har ändå rätt stor fördel att använda föt
Quote from j sollerman on 7 February 2012, 13:48Första 100ingen i mitt 1500 meters lopp i helgen. Återigen kommer jag upp alldeles för tidigt och sen ser det ut som jag ligger rätt högt upp med huvudet i vattnet?
http://www.youtube.com/watch?v=mrDxAwoKm8w&context=C3d63a6aADOEgsToPDskIPEdgszAW6sQki6iRV
Första 100ingen i mitt 1500 meters lopp i helgen. Återigen kommer jag upp alldeles för tidigt och sen ser det ut som jag ligger rätt högt upp med huvudet i vattnet?
Quote from Funbeat user on 7 February 2012, 14:55det som jag såg först var att du var 2-3m förra Gunilla (44 år 😉 efter 50m, och sedan efter 100m bara 1-2m och sedan bli det upp mot 4s/50m att hon simmade ifrån dig.
Det kan förklara din simteknik första 50m att du gick ut förhårt och din simning speg
det som jag såg först var att du var 2-3m förra Gunilla (44 år 😉 efter 50m, och sedan efter 100m bara 1-2m och sedan bli det upp mot 4s/50m att hon simmade ifrån dig.
Det kan förklara din simteknik första 50m att du gick ut förhårt och din simning speg
Quote from j sollerman on 7 February 2012, 15:20Efter första 100 sänkte jag medvetet farten. Tanken va att ligga precis under 1.30 per 100. Jag blev väl lite för stressad i början 😉
Vad menar du med att jag ska vända tidigare? Ska jag glida in?
Efter första 100 sänkte jag medvetet farten. Tanken va att ligga precis under 1.30 per 100. Jag blev väl lite för stressad i början 😉
Vad menar du med att jag ska vända tidigare? Ska jag glida in?
Quote from Funbeat user on 7 February 2012, 15:48nej, men du är så lång att du kan påbörja din vändning säkert ett armtag tidigare, använda kroppens "movement" och göra en bra voltvändning utan att behöver har din knä i ansikten.
du följa din sister armtag runt och under din volt så flytta du framåt en
nej, men du är så lång att du kan påbörja din vändning säkert ett armtag tidigare, använda kroppens "movement" och göra en bra voltvändning utan att behöver har din knä i ansikten.
du följa din sister armtag runt och under din volt så flytta du framåt en
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 09:04Efter 6 månaders träning ser det nu ut så här...
http://www.youtube.com/watch?v=5_H3ceWMg08&list=UUXbUiACsdcAGw6gQ-fMw_SA&index=1&feature=plcp
Vattenläget är lite dåligt och mina händer sjunker lite för tidigt. Min tränare har ordinerat hand på hand.
Nå
Efter 6 månaders träning ser det nu ut så här...
Vattenläget är lite dåligt och mina händer sjunker lite för tidigt. Min tränare har ordinerat hand på hand.
Nå
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 10:13Tycker det ser riktigt bra ut.
Hand på hand är vettigt.
Även att du försöker sticka i handen mer horisontellt. Du tappar mkt drag på att du siktar ner mot botten.
Tycker det ser riktigt bra ut.
Hand på hand är vettigt.
Även att du försöker sticka i handen mer horisontellt. Du tappar mkt drag på att du siktar ner mot botten.
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 19:49ser bra ut , otroligt stora framsteg på 6 mån.
ser bra ut , otroligt stora framsteg på 6 mån.