Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSå här ser det ut. Tips tack!
You need to log in to create posts and topics.

Tack. Men varför går det så långsamt? 100m på 1:50....

Du måste få upp rumpan och ben ska följa med.

Din benspark pausa när du andas, det var bara en 10m visning av teknik övning så det är svårt att svara varför bara 1:50 men min gissning är du simma stel.

På din tredje simlektion du vrid din kropp nästan

Tack så mycket. Mina ben har varit ett problem sedan dag 1, men jag bromsar inte aktivt med dem längre i alla fall. 🙂
Det ska bli spännande att se vad som händer med vattenläget när jag får min våtdräkt.

Jag får prova att öka frekvensen lite i mina ar

simma du en 100 på 1:50 nu så 20min bodde inte var en problem 🙂

Klarar jag en hundring så är det bara att göra 9st till. Easy-peasy....

Hej hej, nu har jag filmat mig också då jag simmar. Det var inte så kul att se sig själv. Vad säger ni om simmandet? Jag har klippt ihop tre snuttar. Det är gjort efter en simträning på en dryg timme så jag är lite trött och simmar lite långsammare än van

Du börjar simtaget för tidigt, armarna ska inte veva runt i samma fart,tänk på att behålla armen framåt till nästa hand träffar vattnet. En simtränare sa att man ska vara snabb med armen ovanför vattnet.(är själv under lära 🙂 )

Hej!
Det ser ut som att du har blicken ganska mycket framåt när du simmar, testa att ha blicken rätt ner i botten. Det gör att huvudet kommer lite längre "ner" i vattnet, och benen flyter upp och man får generellt lite bättre vattenläge.

Mikaela - den kommentaren har jag fått från min simtränare också och jag försöker tänka på det men det kommer inte automatiskt än så länge...

Jag har också haft sjukt mycket problem med det, men fann mycket hjälp i att göra flytövningar.

Skjut ifrån lite lätt ifrån botten, och ligg och flyt på mage med båda armarna framåt. Testa att känna efter att huvudet är helt avslappnat, och liksom "ligge