Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 13:53Glömde en grej - visst är mina armar väldigt raka i själva draget. det är en till sak att öva på, att ha "hög armbåge" i draget för att optimera dragkraften. Nu är det lite väderkvarn över det hela.
En till bra grej jag lärde mig på kursen är att ha en "
Glömde en grej - visst är mina armar väldigt raka i själva draget. det är en till sak att öva på, att ha "hög armbåge" i draget för att optimera dragkraften. Nu är det lite väderkvarn över det hela.
En till bra grej jag lärde mig på kursen är att ha en "
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 13:56Lite nyfiken, har Eva kommenterat någon skillnad?
F ö ju mindre vatten man rör upp desto mer energisnålt. Att vispa upp vatten som inte för en framåt stjäl fart eller ork från alla simmare.
Lite nyfiken, har Eva kommenterat någon skillnad?
F ö ju mindre vatten man rör upp desto mer energisnålt. Att vispa upp vatten som inte för en framåt stjäl fart eller ork från alla simmare.
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 14:08Lingling - Nej, eva har inte sagt något, men jag tycker att hon borde ha märkt en markant skillnad.
Eva är vår simlärare.
Lingling - Nej, eva har inte sagt något, men jag tycker att hon borde ha märkt en markant skillnad.
Eva är vår simlärare.
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 18:39Simlärare och TI går inte ihop. Det är som två olika religioner har jag kommit fram till.
Simlärare och TI går inte ihop. Det är som två olika religioner har jag kommit fram till.
Quote from Funbeat user on 20 April 2012, 19:53Mikaela jag är imponerad över dina framsteg på så kort tid , det ser riktigt bra ut , nyfiken på hur det ser ut över ytan .
Mikaela jag är imponerad över dina framsteg på så kort tid , det ser riktigt bra ut , nyfiken på hur det ser ut över ytan .
Quote from Funbeat user on 21 April 2012, 12:08(t+) Oj vad jag blir inspirerad av dig Mikaela!
Jag känner vart, när, hur kan jag också få gå en helg TI workshop? Jag Drömmer verkligen om att kunna simma och så pass bra så att jag skulle våga lägga upp en film här på FB. Som barn tränade jag simning o
(t+) Oj vad jag blir inspirerad av dig Mikaela!
Jag känner vart, när, hur kan jag också få gå en helg TI workshop? Jag Drömmer verkligen om att kunna simma och så pass bra så att jag skulle våga lägga upp en film här på FB. Som barn tränade jag simning o
Quote from Funbeat user on 21 April 2012, 21:52Här har ni en snygg voltvändning. Ha ha.. (H)
http://www.youtube.com/watch?v=11gRjhhTcukFinns utrymme för förbättring...
Jag är sjukt irriterad över att jag fäller ner mina fötter som jag gör. Det blir ju hur mycket bromsverkan som helst med tanke på a
Här har ni en snygg voltvändning. Ha ha.. (H)
Finns utrymme för förbättring...
Jag är sjukt irriterad över att jag fäller ner mina fötter som jag gör. Det blir ju hur mycket bromsverkan som helst med tanke på a
Quote from Funbeat user on 21 April 2012, 23:14Jörgen ta en platta och kör benspark i lugnt tempo och försök att pendla med benen från höften och , inte böja på knäna , med avslappnade vader.
Jörgen ta en platta och kör benspark i lugnt tempo och försök att pendla med benen från höften och , inte böja på knäna , med avslappnade vader.
Quote from Funbeat user on 22 April 2012, 11:37Såvida man inte behärskar tekniken för voltvändning till fullo så vill jag påstå att man vinner mer på att göra en vanlig "öppen" vändning. Det är ju meningen att man ska behålla farten när man voltvänder.
Såvida man inte behärskar tekniken för voltvändning till fullo så vill jag påstå att man vinner mer på att göra en vanlig "öppen" vändning. Det är ju meningen att man ska behålla farten när man voltvänder.
Quote from Funbeat user on 22 April 2012, 12:46Jörgen:
Har du testat att simma med fenor? Då kan du både känna hur en bra benspark är och så hjälper fenorna till att stretcha fotleden lite.Självklart kan en dålig voltvändning vara långsammare än "en vanlig".
Men när man väl har lärt sig så är det
Jörgen:
Har du testat att simma med fenor? Då kan du både känna hur en bra benspark är och så hjälper fenorna till att stretcha fotleden lite.
Självklart kan en dålig voltvändning vara långsammare än "en vanlig".
Men när man väl har lärt sig så är det