Quote from Guest on 17 October 2013, 15:38Hej!
Jag studerar vid Umeå universitet och ska nu under hösten skriva en vetenskaplig artikel inom området löpning och intensitet. Den största delen av mitt arbete baseras på en studie och till denna behöver jag deltagare!Jag söker därför löpare (nivå s
Hej!
Jag studerar vid Umeå universitet och ska nu under hösten skriva en vetenskaplig artikel inom området löpning och intensitet. Den största delen av mitt arbete baseras på en studie och till denna behöver jag deltagare!
Jag söker därför löpare (nivå s
Quote from Funbeat user on 17 October 2013, 15:48Intressant urvalsprocess, men jag antager det finns noga motiverade anledningar till vilken typ av löpare du kommer få genom de begränsningarna.
Intressant urvalsprocess, men jag antager det finns noga motiverade anledningar till vilken typ av löpare du kommer få genom de begränsningarna.
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 09:42Vad klassar du som regelbunden träning?
Sen blir jag lite nyfiken på varför det är viktigt att man spelar in passen med en app i en smartphone och inte med pulsklocka med gps eller motsvarande som man sedan laddar upp på ex. Funbeat.
Vad klassar du som regelbunden träning?
Sen blir jag lite nyfiken på varför det är viktigt att man spelar in passen med en app i en smartphone och inte med pulsklocka med gps eller motsvarande som man sedan laddar upp på ex. Funbeat.
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 10:22Hej!
Ett av syftena med studien är att testa användandet av den realtidsåterkoppling som finns i appar som t ex Runkeeper. (Alltså möjligheten att få återkoppling i form av en röst som berättar tempo, distans och liknande.)
Med regelbunden löpträning me
Hej!
Ett av syftena med studien är att testa användandet av den realtidsåterkoppling som finns i appar som t ex Runkeeper. (Alltså möjligheten att få återkoppling i form av en röst som berättar tempo, distans och liknande.)
Med regelbunden löpträning me
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 14:24Läste texten en gång till nu. Pulsmätare till smartphone, hur funkar dem och finns det löpare som seriöst kombinerar sådan teknik (om den nu finns)?
I vår klubb finns några löpare som använder smartphone i brist på pulsmätare men aldrig sett kombinatione
Läste texten en gång till nu. Pulsmätare till smartphone, hur funkar dem och finns det löpare som seriöst kombinerar sådan teknik (om den nu finns)?
I vår klubb finns några löpare som använder smartphone i brist på pulsmätare men aldrig sett kombinatione
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 14:33http://aktivtraning.se/utrustning/produkttester/wahoo-fisica-sensor-key-produkttest
http://aktivtraning.se/utrustning/produkttester/wahoo-fisica-sensor-key-produkttest
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 15:51Fattar jag detta rätt alltså:
Garmin Adapter ANT+ 429 kr (Iphonebutiken)
Wahoo Blue HR Pulsband 699 kr (Iphonebutiken)
Självrisk Iphone 1500 kr (If försäkringsbolag)
Totalt 1128 kr (2628 kr .. som alla vet går glaset på Iphone sönder bara man tittar elak
Fattar jag detta rätt alltså:
Garmin Adapter ANT+ 429 kr (Iphonebutiken)
Wahoo Blue HR Pulsband 699 kr (Iphonebutiken)
Självrisk Iphone 1500 kr (If försäkringsbolag)
Totalt 1128 kr (2628 kr .. som alla vet går glaset på Iphone sönder bara man tittar elak
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 16:28Japp 🙂
Japp 🙂
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 16:30Väldigt OT, men jag har förbrukat två st Garmin forerunner 305 sedan jag köpte min Iphone. Aldrig spräckt glaset på Iphone.
Väldigt OT, men jag har förbrukat två st Garmin forerunner 305 sedan jag köpte min Iphone. Aldrig spräckt glaset på Iphone.
Quote from Elias Engqvist on 18 October 2013, 16:32Jag vill inte direkt säga emot men det där bygger nog på att man redan har en telefon och allvarligt: en garmins kan inte helt ersätta en smartphone!
Jag vill inte direkt säga emot men det där bygger nog på att man redan har en telefon och allvarligt: en garmins kan inte helt ersätta en smartphone!