Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 16:39Använder en gammal Sony Ericsson X10i tillsammans med en Polar Wearlink BT.
Har smartfånen i en aquapack när jag springer eller cyklar.
På långa pass har jag ett externt batteri med att ladda smartfånen ifrån.
Med nyladdad telefon och ett fräsht batteri i
Använder en gammal Sony Ericsson X10i tillsammans med en Polar Wearlink BT.
Har smartfånen i en aquapack när jag springer eller cyklar.
På långa pass har jag ett externt batteri med att ladda smartfånen ifrån.
Med nyladdad telefon och ett fräsht batteri i
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 17:53Andreas: Med tanke på att Iphone 1 kom 2007 och Forerunner beräknas hålla minst 5 år är du nog ganska unik i den sitsen. Du är väldigt brutal mot dina Forerunners eller väldigt försiktig med din Iphone.... Funkar RunKeeper på Iphone1 btw? 🙂
Andreas: Med tanke på att Iphone 1 kom 2007 och Forerunner beräknas hålla minst 5 år är du nog ganska unik i den sitsen. Du är väldigt brutal mot dina Forerunners eller väldigt försiktig med din Iphone.... Funkar RunKeeper på Iphone1 btw? 🙂
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 19:24Niklas: I just den här studien krävs inte att pulsmätaren är kopplad till en smart phone, det går fint att regga pulsen på annat håll så länge det går att plocka ut pulsdatat efteråt! Jag var kanske lite otydlig på den punkten.
Ang. diskussionen kring pu
Niklas: I just den här studien krävs inte att pulsmätaren är kopplad till en smart phone, det går fint att regga pulsen på annat håll så länge det går att plocka ut pulsdatat efteråt! Jag var kanske lite otydlig på den punkten.
Ang. diskussionen kring pu
Quote from Lars Mörrby on 18 October 2013, 20:02Jag hade tidigare en Garmin Fr301 (föregångaren till 305) men tröttnade på att pulsen ibland visade väldigt fel. Jag kunde köra lågpulspass, och plötsligt steg pulsen från 130 till kanske 160 och låg kvar där 5-6 minuter, för att sedan falla till 130 igen
Jag hade tidigare en Garmin Fr301 (föregångaren till 305) men tröttnade på att pulsen ibland visade väldigt fel. Jag kunde köra lågpulspass, och plötsligt steg pulsen från 130 till kanske 160 och låg kvar där 5-6 minuter, för att sedan falla till 130 igen
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 21:56Vore intressant att få lite mer bakgrundsinfo, som exempelvis i vilket sammanhang som studien skall användas? Vad pluggar du? Vilken nivå? Vilken är din tes? Hur kommer du dra slutsatser utav "några veckors registrering" - låter lite tunt i mina ögon (sor
Vore intressant att få lite mer bakgrundsinfo, som exempelvis i vilket sammanhang som studien skall användas? Vad pluggar du? Vilken nivå? Vilken är din tes? Hur kommer du dra slutsatser utav "några veckors registrering" - låter lite tunt i mina ögon (sor
Quote from Funbeat user on 19 October 2013, 09:06"Till vardags pluggar Evelina Fagertun till civilingenjör på programmet för interaktion och design vid Umeå universitet"
Vetenskaplig artikel innebär automatisk peer-review så klokare forskare än vi kommer att ha betydligt tuffare frågor. Vetenskaplig ar
"Till vardags pluggar Evelina Fagertun till civilingenjör på programmet för interaktion och design vid Umeå universitet"
Vetenskaplig artikel innebär automatisk peer-review så klokare forskare än vi kommer att ha betydligt tuffare frågor. Vetenskaplig ar
Quote from Funbeat user on 19 October 2013, 09:41Håller med Niklas om den mänskliga rösten. Den ser jag bara som ett sämre substitut, eftersom man inte själv kan bestämma när man vill kontrollera farten genom att titta på klockan. Så skulle man kunna enkelt titta på mobilen vore det ju ett bättre altern
Håller med Niklas om den mänskliga rösten. Den ser jag bara som ett sämre substitut, eftersom man inte själv kan bestämma när man vill kontrollera farten genom att titta på klockan. Så skulle man kunna enkelt titta på mobilen vore det ju ett bättre altern
Quote from Lars Mörrby on 19 October 2013, 09:48Speciellt om målet med passet är att ligga i en specifik pulszon så är nog information om fart på den sista kilometern ganska ointressant... 😉
Speciellt om målet med passet är att ligga i en specifik pulszon så är nog information om fart på den sista kilometern ganska ointressant... 😉
Quote from Funbeat user on 19 October 2013, 11:30Niklas, det beror väl på om man hellre tränar än ringer/surfar?
Niklas, det beror väl på om man hellre tränar än ringer/surfar?
Quote from Funbeat user on 19 October 2013, 11:42Tycker ni spårar ur och är *väl* hårda mot TS. Jag har inte inte sett frågeställningen, men baserat på studierna "interaktion och design" så kan det väl vara så att det är interaktionsformen med röst-feedback som ska undersökas; och då är det väldigt rele
Tycker ni spårar ur och är *väl* hårda mot TS. Jag har inte inte sett frågeställningen, men baserat på studierna "interaktion och design" så kan det väl vara så att det är interaktionsformen med röst-feedback som ska undersökas; och då är det väldigt rele