Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vi startade ju samtidigt allihop, Kjell. Om de korrigerade helmaratiderna under loppets gång vet jag inte. Alla halvmaratider och kvartsmaratider är dock en minut för korta. Förklaringen vi fick av tävlingsledaren i samband med prisutdelningen var att de

Fattar ändå inkentinken....Alla brukar väl starta samtidigt i Sätermaran?????
Har väl aldrig varit med under mina 10 år att halvan å kvarten startat en minut efter dom andra..??!!....Jag fattar ju att det kanske ska ha varit en klocka Nr 2 typ men varför

Kjelle, alla startar givetvis samtidigt. Men startskottet gick inte 11:00 utan 1min tidigare, 10:59. I resultatlistan på nätet står min tid som 1:33:56 men den rätta är 1:34:56. Så alla halvmaratider i resultatlistan ska ökas med 1 min. Men tydligen har d

Jorå - min tid står som 1:54:50 men min klocka visade 1:55:51!

Precis! I resultatlistan står det på mig 1.45.48, medan min egen klocka stannade på 1.46.48!

Okidoki..jag hajar. Å det är inte helt lätt att vara tävlingsarrangör heller. Gjort åtta maror nu som arrangör så jag har alla förståelse för krånglet.
Helt förlåtligt 7 gånger 70 gånger....ehe

Hur gick det med perset då Leffe..???

Min tid stämmer med såväl målklockan som min egen.

Liten korrigering: klubbkompisen Patrik Norberg står som DNS i Motionsklassen, fast han i själva verket startade i och genomförde klass M 40 helt enligt listan.

Fast jag måste passa på att gnälla lite. Det är väl svagt av en arrangör att presentera en resultatlista där man vet om att alla halvmaratider är 1min för snabba. De påpekade ju under prisutdelningen, och förklarade, varför alla tider var 1min fel. Men en

Och nu har den tidigare felaktiga listans mararesultat hamnat på
Friidrottförbundets årsstatistik!
Henrik Olsson 2,36 och Johannes Erixson 2,50 (skall vara 2,37 resp. 2,51)

/ Mats L