Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSadelfråga
You need to log in to create posts and topics.

Har just blivit med en racehybrid från Nishiki och därmed ny sadel.. Den är väl säkert som alla andra sadlar, inte supermjuk, även om det står att den har "antipressure zone" och så. Att cykla (för mig) längre sträckor (över milen) känns lite jobbigt med

Ja, och ev. hårdare sadel. Man sitter på perenium och två små knölar i dödköttet.

Hårdare? Känns motvilligt.. Antar att jag dock kan vinkla sadeln till att luta neråt i framkant för att förbättra sittytan lite?

Hejs! Skaffa ett par vaderade cykelbyxor först, Hadde lilnande problem när jag skaffade en ny cykel, det slutade med att jag fick ta saden från min gammla cykel.

Cykla, cykla, cykla och cykla. Till slut har man jobbat upp en ordentlig iron butt, och då är alla sadlar bekväma.

DET, stämmer däremot inte. Alla får sittsår om de tränar mycket.

Haha, får väl göra det. Hade ju siktet inställt på VR nästa år, men det satte ju ett jädrans korsband stopp för.

Sadeln ska sitta helt horisontellt. Det onda i baken brukar gå över efter några veckor innan kroppen har vant sig. Gör det fortfarande ont då - byt sadel. Hos CykelCity får man byta sadel om den inte passar. Mycket bra med tanke på smaken och baken...

Om sadeln ska vara helt horisontel tvistar de lärde.

Om Eddie Merckx säger att sadeln ska vara horisontell sätter jag min sadel enligt instruktion 😉