Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSadelfråga
You need to log in to create posts and topics.

Man kan också köpa en lädersadel, Brooks eller Ideal och köra in den efter gullegumpens utformning.

Lämpligt att göra under vinterträningen.

Fredrik N - Jag skrev lika. Då menar jag inte bara det fysiska. Hade vi varit lika så hade vi även haft samma cykelställning, lika många mil, samma åsikter/intresse etc....

Dvs min kommentar i diskussionen syftade att det finns inte mycket som är rätt el

Sadeln ska sitta vågrätt, allt annat är oestetiskt.

Sitta rakt och vika sig vid naveln... Hmm det är nog det jag inte gör i så fall.
Jag lutar nog sadeln och sitter mer rakt i ryggen.

Får man inte ont i magen om man sitter rakt och viker ihop magen i flera timmar?? Dessutom ska ju benen upp mot magen med

Linnex Sr - Och med sådan intellektuell ohederlighet som att allt verkligen skulle vara lika följer att människan inte kan finnas varför det är högst osannolikt att cykelsadlar skulle finnas och den här diskussionen är överflödig. Teori i all ära....

Jag

Och eftersom vi är olika så väljer vi olika prylar och olika inställningar och kanske då att inte alltid ha sadel i våg vilket var grunden i vår diskussion. Inte att det bara skulle finnas en sadel;)

Ja, att ha EN sadel är ju önskvärt. Sen allt utöver det är i-landsproblem 😉

borde finnas http://www.sadelleasing.se också..

Cykel city har provsadlar.

Linnex Sr - så ditt svar till trådskaparen är att alla är olika och väljer olika saker. Han är skyldig dig ett stort tack....eller not.

Jag rekommenderar fortfarande att ha sadeln i våg, att sitta som jag och Olof Hagander beskriver och framförallt:
"...