Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 10:58Kan du inte använda din gamla sadel?
Kan du inte använda din gamla sadel?
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 11:01Well, nerverna bakom paketet har redan tagit stryk så.. Försöker kontinuerligt dock förbättra min sittställning och kommer nog inte köpa nån ny sadel i år iaf. Allt annat strular med cykeln istället..
Well, nerverna bakom paketet har redan tagit stryk så.. Försöker kontinuerligt dock förbättra min sittställning och kommer nog inte köpa nån ny sadel i år iaf. Allt annat strular med cykeln istället..
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 12:10Andreas: Du får byta sadel!
Med tanke på att sadeln och gullegumpen ska vara lekkamrater så är det bra om de trivs ihopa.
Andreas: Du får byta sadel!
Med tanke på att sadeln och gullegumpen ska vara lekkamrater så är det bra om de trivs ihopa.
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 12:15Jo, exakt, det är också så jag tänker.
Jo, exakt, det är också så jag tänker.
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 12:18Jag menar sadeln från din gamla cykel, eller den var inte heller bra?
Jag menar sadeln från din gamla cykel, eller den var inte heller bra?
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 12:22Ah, du menar så! Teoretiskt sett skulle det väl gå också men vet att jag fått träsmak (skumgummismak?) av den med.. Fastän den är mkt mjukare.
Ah, du menar så! Teoretiskt sett skulle det väl gå också men vet att jag fått träsmak (skumgummismak?) av den med.. Fastän den är mkt mjukare.
Quote from Mattias Johansson on 3 September 2008, 12:32>Min åsikt är att sadeln ska vara horisontell, använd vattenpass vid montering.
Om det var meningen att sadeln skulle luta åt något håll så skulle sadlarna säkert vara utformade på sådant sätt men nu känns det som att de tillverkas för montering i våg.H
>Min åsikt är att sadeln ska vara horisontell, använd vattenpass vid montering.
Om det var meningen att sadeln skulle luta åt något håll så skulle sadlarna säkert vara utformade på sådant sätt men nu känns det som att de tillverkas för montering i våg.
H
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 12:34Du får väl sadla om ! 😀
Du får väl sadla om ! 😀
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 12:57"Hade alla varit lika hade det bara funnits en sadel."
Det är väl ett av få påståenden i den här tråden som man med säkerhet kan säga är helt fel.
Att människor är olika är långt ifrån den enda anledningen till att det idag finns massor av olika sadlar.
"Hade alla varit lika hade det bara funnits en sadel."
Det är väl ett av få påståenden i den här tråden som man med säkerhet kan säga är helt fel.
Att människor är olika är långt ifrån den enda anledningen till att det idag finns massor av olika sadlar.
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 13:02Själv fattade jag först efter flera år på räser hur det ska kännas när man sitter rätt. Fredrik N beskrev det bra. Jag brukar tänka att jag sitter upprätt med bäckenet och sedan "fold at navel". Då hamnar tyngden på sittknölarna istället för i perineum oc
Själv fattade jag först efter flera år på räser hur det ska kännas när man sitter rätt. Fredrik N beskrev det bra. Jag brukar tänka att jag sitter upprätt med bäckenet och sedan "fold at navel". Då hamnar tyngden på sittknölarna istället för i perineum oc