Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 16:20De flesta tjejer har sadelspetsen uppåt.
Många har sadelspetsen nedåt på tempo(ej godkännt enligt UCI).
På linje har de flesta den i våg.
De flesta tjejer har sadelspetsen uppåt.
Många har sadelspetsen nedåt på tempo(ej godkännt enligt UCI).
På linje har de flesta den i våg.
Quote from Fredrik Närenfors on 26 August 2008, 23:35Nja så enkelt är det inte. På CykelCity har du ett dygn på dig att prova en sadel och har då möjlighet att byta några gånger tills du är nöjd. I och för sig tillräckligt bra för min del och jag utnyttjade det i fjol när jag köpte sadel och kommer naturlig
Nja så enkelt är det inte. På CykelCity har du ett dygn på dig att prova en sadel och har då möjlighet att byta några gånger tills du är nöjd. I och för sig tillräckligt bra för min del och jag utnyttjade det i fjol när jag köpte sadel och kommer naturlig
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 08:47Har tjejerna den uppåt?
Nå, jag är tvärt om. Min sadel lutar rätt kraftigt nedåt, annars så trycker den på ställen jag inte vill den ska trycka på.
Jag vill ha sadeltrycket i sittbenen inte i fram och då måste jag luta fram den. Speciellt eftersom jag sjä
Har tjejerna den uppåt?
Nå, jag är tvärt om. Min sadel lutar rätt kraftigt nedåt, annars så trycker den på ställen jag inte vill den ska trycka på.
Jag vill ha sadeltrycket i sittbenen inte i fram och då måste jag luta fram den. Speciellt eftersom jag sjä
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 08:56Frågan är om du inte har styret för lågt?
Med sadelspetsen nedåt så glider man av sadeln och håller emot med armarna.
Det är inte så lyckat.
Frågan är om du inte har styret för lågt?
Med sadelspetsen nedåt så glider man av sadeln och håller emot med armarna.
Det är inte så lyckat.
Quote from Bengt Askerfelt on 3 September 2008, 09:03Rakt eller lätt lutande nedåt är väl det vanliga? Sitter man på sittbenen kanar man inte av en framåtlutad sadel men det torde avlasta om man har behov av det. Jag kör med sadeln rakt.
Rakt eller lätt lutande nedåt är väl det vanliga? Sitter man på sittbenen kanar man inte av en framåtlutad sadel men det torde avlasta om man har behov av det. Jag kör med sadeln rakt.
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 09:21Triathleter kör med nedåtlutande och cyklister med horisontel sadel.
Triathleter kör med nedåtlutande och cyklister med horisontel sadel.
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 09:25Jag kan väll tycka att styret möjligen skulle kunna upp en bit till, men jag har flyttat upp det max vad som går. Men det finns väll längre "rör" (vad det nu heter) att köpa så man får upp styret lite till antar jag.
Jag har dock ingen känsla av att gli
Jag kan väll tycka att styret möjligen skulle kunna upp en bit till, men jag har flyttat upp det max vad som går. Men det finns väll längre "rör" (vad det nu heter) att köpa så man får upp styret lite till antar jag.
Jag har dock ingen känsla av att gli
Quote from Mattias Johansson on 3 September 2008, 09:40Jag har en Sella SLK. Då det är ett spår i den som avlastar nervbanorna bakom "paketet" kan jag och har den faktiskt något svagt uppåt. I o f så få jag väl lite känning om jag ligger mycket i bocken.
Jag har en Sella SLK. Då det är ett spår i den som avlastar nervbanorna bakom "paketet" kan jag och har den faktiskt något svagt uppåt. I o f så få jag väl lite känning om jag ligger mycket i bocken.
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 10:17Min åsikt är att sadeln ska vara horisontell, använd vattenpass vid montering.
Om det var meningen att sadeln skulle luta åt något håll så skulle sadlarna säkert vara utformade på sådant sätt men nu känns det som att de tillverkas för montering i våg.Ja
Min åsikt är att sadeln ska vara horisontell, använd vattenpass vid montering.
Om det var meningen att sadeln skulle luta åt något håll så skulle sadlarna säkert vara utformade på sådant sätt men nu känns det som att de tillverkas för montering i våg.
Ja
Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 10:19Linnex: det låter ju som en lösning =)
Linnex: det låter ju som en lösning =)