Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Eller så struntar du helt enkelt i UCIs tävlingsregler och skaffar en liggcykel, både betydligt mer aero och mer behagligt än något annat alternativ 😉

😉

Hej igen och tack för all input!

Har nu ägnat några timmar i garaget och moddat en kasserad sadel och det gick faktiskt ganska bra. den måste givetvis testas irl under ett längre pass men det verkar iaf lovande så här långt.
http://www.funbeat.se/blogs/s

Snyggt jobbat Anders!
Jag tycker detta ser intressant ut och borde fullständigt lösa problemet.

BILD:www.pudendalhope.info/sites/default/files/cutawayseat1.jpg

Tack! Kul att du hittat en sån bild för det är ju nästan precis det som saken handlar om, en stabil hylla för sittbenen att stödja mot, ungefär som att sitt ytterst på kanten på ett bord? Klockrent!

Men eftersom vi sitter på snabba cyklar känns det rätt

"fundamentalistisk Bruse inställning" - haha tack för den!

Jag har haft problem med ländrygg, men nu "bara" i SI-leden som inga värktabletter i världen hjälper mot (nå, morfin då, men då kan jag ju inte cykla).

Har inte läst hela tråden, men jag skulle

Anders, ja BP skriver något motsägelsefullt eller så lider jag av "Brister i läsförståelse" Kan iofs vara både och. Det skulle inte förvåna mig.

Men som sagt. Får du inte ordning eller varför inte också prova att vända på styrstammen. Kan vara värt ett f

Om jag varit motsägelsefull så är det inte min avsikt, men det är säkert möjligt. Min hjärna tänker fortare än vad jag hinner skriva.

Men vad är motsägelsefullt i det jag skrivit? Så ska jag läsa en gång till och förtydliga.

Jag träffade för några år sedan en cykelentusiast som också hade problem med ryggen och han hade vänt sadeln bak och fram. Antar att det ar något som stilpolisen kan gå på, men kanske värt att testa? 😉
Jag vill minnas att han tyckte att det blev mindre

No offence BP men första meningen är solklar - vänd stammen, höj styret & skona ryggen. Resten av stycket argumenterar för lågt styre. Tolkningsfel av mig eller Tryckfelsnisse? 😉

"Har inte läst hela tråden, men jag skulle som du, definitivt vända på sty