Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSalt
You need to log in to create posts and topics.

Glöm inte att ta lite extra salt nu så här mitt i sommaren när man svettas som mest. Jag tar lite extra mineralsalt i dinkelgröten och i sportflaskan.

TT

Svettas? Igår var det 13 grader både ute och inne, idag hade det stigit till 15..

26 grader i Lund. Hela dagen. Det kallaste på två veckor.

TT

Samma här som i Lund.

Just nu är det 20 grader och kvällssol. 🙂

Salt? Här har vi optimalt löparväder med 8 grader och mulet.

Alternativt prova lägga om löprutten

BILD:http://www.jagareforbundet.se/sormland/strangnas-gripsholm/images/V%C3%A5ren%20ger%20tid%20f%C3%B6r%20mera%20viltv%C3%A5rd_0.jpg

Saxat från livsmedelsverket (som jag visserligen inte alltid ger så mycket för)

- Vi svenskar äter 10 till 12 gram salt per dag. Det är dubbelt så mycket salt som vi ”borde” äta. Rekommendationen är 5 till 6 gram salt per dag, vilket är ungefär lika myck

Japp, tack för uppmaningen Tommy. Jag har alltid varit dålig på vätska.
Imorgon ska jag toppa min musli med lite vanligt salt.
Men dinkelgröt..... där går gränsen!..

Oscar.
Du har helt rät ti att vi svenskar äter kanske för mycket salt. Men vi här på Funbeat är inga vanliga svenskar. Vi tillhör en minoritet här i Sverige. Vi tränar och många av oss tränar hårt och då anser jag att behovet av salt är större för oss. S

Det finns ingen anledning att öka mängden salt i sin kost bara för att det är varmt ute. De flesta av oss har redan alldeles för hög saltkonsumtion och man riskerar istället vätskebrist då kroppen försöker skölja ut överblivet salt. Kroppen har ett mycket