Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSalt
You need to log in to create posts and topics.

Mia, att Ditt blodprov visade sänkt natriumhalt visar inte på att Du har för lite natrium i Dig. Däremot visar det på ev rubbningar i vätskebalansen.

"S-Natrium kan inte ge svar på om natriumbrist eller -överskott uppkommit. För rätt uppskattning av even

Ja, jag vet ju inte hur man ska utläsa blodprover, men det var i alla fall så HON sa.
(Vet inte varför man oftast antar att en läkare är en han?)

OK. 🙂

Nä, inte vet jag det heller. Slarvigt av mig! (H)

Har för mig att i Stockholms landsting så är betydligt fler än hälften av alla läkare kvinnor.

Intressant sida Sylvia, jag ska kolla lite närmare på den.

Nu bor jag ju inte i Stockholm, men det var ju intressant ändå att höra.

Tommy: Tackar, tackar för lyckönskningen. Skulle nog ändå säga att funbeatare representerar normalsvensken i de flesta avseenden. Ok för att det finns flera som tränar ordentligt mycket, men tror som sagt att gemene funbeatare inte behöver tänka på att ät

Jag äter heller aldrig extra salt utöver den som finns i maten. Trots att jag efter löpning i varmt väder är rent smulig i ansiktet/halsen av utsöndrad salt.

Det jag däremot har i vätskebältet under löpning såna dagar är Resorb.

Sylvia. Jag har en syrra som springer och hon är aldrig "saltig" i ansiktet eller på kläderna. Hon har tidigare undviker allt salt medvetet och strikt. Nu har hon tänkt om och börjat denna vecka med salt till maten. Jag ska tipsa henne om Resorb.

Jag had

Mindre salt. Mer ordentlig och lagad mat så löser vår fantastiska kropp resten.

Oskar.
För att vara 18 år är du mycket ovanlig i ditt resonemang om mat. Härligt att läsa om att du förespråkar mer ordentlig mat och lagad mat. Du är inte som de flesta sve

Oskar är ganska ovanlig på många sätt, hahah...

Nu glömde jag vad jag egentligen skulle säga. Men det var något smart om att svenskar inte är som människor borde vara gällande matvanor. Det är nästan inga genomsnittliga människor. Vad gäller mat har till