Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSalt
You need to log in to create posts and topics.

Ovanlig? Jag är helt normal, det är alla andra som beter sig högst underligt.

Jag förstår dock poängen med salt efter långpass. Bara efter dryga två timmar på cykel i solen så känner man suget efter salt.

Din normalitet ifrågasätter jag inte, påpekar bara att du är ovanlig:D

Under och efter träningspass är det väl bra med lite salt? För att kroppen ska kunna ta upp mer vätska? Sportdryck innehåller väl salt?

Jag har fått ett tips från en löparkompis att dra i mig ett gäng djungelvrål när det är varmt!Kan det vara något att köra på??

Jag har fått ett tips från en löparkompis att dra i mig ett gäng djungelvrål när det är varmt!Kan det vara något att köra på??

Peter: ..i alla fall för motivationens skull 😉

Djungelvrål ska du hoppa över tillsammans med allt annat salt-lakrits. Däremot tipsades jag om inför Göteborgsvarvet att stoppa i mig salta pinnar eller liknande både före och efter loppet. Tror det stod i tidningen man får inför varvet.

Varför inte lakrits? Det som botar mitt saltsug såååå utmärkt.

peter; varför bara när det är varmt? 😉

å varför bara när man springer?

Jag menade inte att skippa lakrits alltid. Bara att det inte är så bra efter löpning. Vid andra tillfällen är det ok att vräka i sig lite salt-godis 😉 Det är väl på samma sätt som att vin/öl inte heller är bra för träningen, men det dricker jag iaf. (h)