Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hem

3e upplagan av vinterns häftigaste långlopp på årets kanske vackraste bana.

Sedvanlig start före gryningen i centrala Kungsbacka och målgång just på gränsen mellan Mölndal och Göteborg.

Långa banan brukar mäta c:a 43 km,

Får be Kvarnbyns LS om ursäkt för att jag lade upp loppet före er. Men ville ha in det i planeringen 🙂

Passar samtidigt på att rekommendera loppet varmt till alla som är sugna på att testa på trail eller redan har testat och gillade det. Perfekt långpas

...bara att lägga in i kalendern och hoppas att inget krockar 🙂

Hur är det med starten, är det krångligt att komma dit med kollektivtrafik från Göteborg?

Näe, det är enkelt. Första året var det 150 meter från Kungsbacka station, ifjol 500 meter längre in mot centrum. Pendeltåget från Göteborg C, som också stannar i Mölndal om man vill ställa bil i närheten av målet, brukar vara fullt med löpare. (stannar o

Eftersom jag är med i Kvarnbyn och dessutom förmodligen orsakade din planeringsiver med min tweet en stund innan du la upp det här så är du förlåten!

Fantastiskt roligt lopp, men tråkigt att loppet i år ligger på en söndag. Föredrar lördagslopp då det underlättar transport. Bor i Stockholm och vill inte ta ledigt på måndagen pga detta och då blir det väldigt sen resa på söndag kväll. Förra loppet kunde

Skälet till att det blir en söndag nästa år är att vi är en liten klubb och vi behöver lördagen för att märka banan och göra övriga förberedelser. Det är en del att ordna med! Första året var det en söndag och i år provade vi med lördag men det blev lite

Du är förlåten Daniel 🙂

Tack Goran, när både du och A-M R förlåtit mig känns det tryggt.

Såg på hemsidan att det står att "Observera att banans avslutning har förändrats" och att uppdaterade kartor kommer.

Spännande. Gissar att det finns ett samband med att loppets namn kor

>Förra loppet kunde vi dessutom gå ut och roa oss i Göteborg på lördagskvällen vilket inte är möjligt nu

Det är fullt möjligt, kanske tillochmed tillrådligt, att göra i år också. Men du kanske mår som ett utskitet äppelmos på startlinjen nästa dag 🙂

E